• Južna Srbija

    AKO VOLITE NIŠ UZMITE GORICU, A NE AERODROM

     
    „Citiram gospođu ministarku da niko neće staviti aerodrom pod mišku i odneti ga iz Niša. Da, to je tačno, ali će zato odneti novac iz Niša tako što će prodati ili dati u koncesiju niški aerodrom koji je vredan u ovom momentu oko 50 miliona evra. Čudi me kad toliko misle o Nišu i zabrinuti su, zašto država ne pripoji nišku „Goricu“, koja je gubitaš, beogradskom groblju i tako pomogne našem gradu na najbolji mogući način“, kaže Branislav Jovanović, odbornik koalicije „Niš, moj grad“ u Skupštini Grada Niša.
    On kaže da priče o tome da će se izgraditi toranj, da se gradi brza pruga Niš-Dimitrovgrad, da se gradi auto put Niš-Priština, su sve priče „kad bude bilo“, a ne „biće“.
    „“Biće“ nas ne interesuje, kad sagradite bilo šta  ili izmestite zaobilaznicu ili dogradite toranj, tada pričajte, nemojte samo obećanja i prazne priče kojih smo se naslušali već šest godina“, naglašava Jovanović.

    Prema njegovim rečima sudbina niškog aerodroma je neizvesna jer se ne zna da li će se povećati cene karata za usluge niškog aerodroma, da li će ostati niskotarifne kompanije Wizz air i Rayan air, da li će se smanjiti broj putnika posle prebacivanja aerodroma na državu, da li će se aerodrom prodati ili kao aerodrom „Nikola Tesla“ preko ugovora o koncesiji dati u zakup nekom strancu.

    „Ono što je izvesno posle odluke gradskog veća je da su svi iz grada konstatovali da Niš nema para i da nije tačno ono što su pričali da je niški budžet stabilizovan. Čuli smo da Grad ima problem sa finansiranjem. Srušen je mit o niškom Aerodromu jer su i bivši i sadašnji gradonačelnik predstavljali aerodrom kao svoj najveći uspeh, a čuli smo da posluje negativno“, objašnjava Jovanović.
     On kaže da ono što je najvažnije da su do sada priče o pomoći
     niškom aerodromu od 3,5 miliona evra, kako smo čitali juče,   izmišljene.
    „Dostavio sam vam izveštaj na moje odborničke inicijative gde jasno piše kolika je bila pomoć aerodromu 2015., 2016., i 2017. godine, u materijalu se vidi da je država pomogla niški aerodrom samo sa 10 miliona dinara, a Grad sa 279 miliona dinara i sa opremom knjigovodstveno vrednom 6 miliona dinara i da su sve druge  priče o pomoći izmišljene. Najveći gubitnik, ako se niški aerodrom proda biće budžet Grada tj. građani Niša jer je vrednost aerodroma oko 50 miliona evra i celom ovom transakcijom kad pređe na državu može da ga zadesi sudbina aerodroma „Nikola Tesla“ koji je takođe bio državni, gde se 500 miliona evra od koncesije ugovora slilo u budžet države, tako će se desiti i sa niškim aerodromom verovatno jer će tih 50 miliona evra umesto u Niš otići možda u Svilajnac. Umesto da to baštini Grad Niš koji je ulagao u aerodrom“, kaže Jovanović i dodaje da kada bi se novac od aerodroma slivao u Niš imali bismo sredstva za petogodišnju izgradnju Grada i to duplo veću nego sada, a Niš bi ponovo bio veliko gradilište.
    Jovanović navodi primer Nafne industrije Srbije od čije je prodaje najveću korist imao Novi Sad.
    „Oko 80 posto para je otišlo u Novi Sad i Vojvodinu, a ako se proda niški aerodrom to će otići u budžet Srbije i zato je Novi Sad značajno ispred Niša na svim poljima“, kaže on.
    Jovanović smatra da je problem niškog aerodorma rešiv „za pet minuta“ tako da što bi se vojsci po ugovoru iz 2010. godine vratilo 150 hektara zemljišta koje je sada potpuno neupotrebljiva zelena površina oko piste, kako kaže, uključujući 30 hektara zemljišta koje je dato za  Kargo centar pri aerodormu, a koji nije izgrađen.
    „Tako bi niški aerodrom ostao Nišu. Međutim, izgleda da gde je ministarka tu su i problemi. Počela je izgradnju Novog Niša još 2016.godine, postavljala je kamen temeljac sa gospodinom Perišićem  i obećala izgradnju 300 stanova kao i da će  uraditi 200 komercijalnih objekata na prostoru kasarne Bubanjski heroji. I to je, nažalost, bila prazna priča“, zaključuje Jovanović i dodaje:
    „Primer dokle se išlo u gramzivosti je da nam se pored piste, zgrade aerodorma i svih prilaza uzima i carinski terminal koji je smišljen i finansiran iz programa izgradnje Direkcije, a sve da bi se pomoglo aerodormu da preživi i više prihoduje.“
    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com