Novosti online

Ауто-путем ка мору у свим правцима

Ауто-пут кроз Грделичку клисуру, у којој се прошлог лета обрушио потпорни зид, биће завршен за неколико дана. Они који би да летују у Бугарској мораће мало да сачекају. Ко се, пак, из Београда упути на одмор у Црну Гору – до Чачка ће се возити ауто-путем, већ почетком сезоне годишњих одмора.

– Очекујемо да до летње сезоне у саобраћај буде пуштен преостали део јужног крака Коридора 10, односно 26,3 километра ауто-пута кроз Грделичку клисуру. Асфалтирање ауто-пута на овим деоницама је завршено и требало би да буду пуштене у саобраћај кад се заврши тестирање опреме у тунелима – кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и наглашавају да ће тачан датум пуштања у саобраћај бити познат када инвеститор каже да је све безбедно за пуштање саобраћаја.

У „Коридорима Србије” потврђују да ће сви радови на ауто-путу ка граници са Северном Македонијом бити завршени до краја месеца, као што је и обећано, али ће тестирање опреме, како наводе, трајати од седам до 30 дана. Тек после тога ауто-пут ће бити спреман за пуштање у саобраћај. Председник Александар Вучић је већ најавио отварање ове деонице почетком маја.

На источном краку Коридора 10, према граници са Бугарском, остало је да се заврши деоница Банцарево – Црвена Река дужине 12,3 километра. Као и да се поправи 150 метара ауто-пута између Просека и Банцарева, где је попуцао асфалт иако ауто-пут никада није коришћен. „Коридори Србије” најављују да ће ове деонице бити пуштене у саобраћај у току ове туристичке сезоне.

Надајмо се да је ово последња туристичка сезона за коју се најављује завршетак Коридора 10 јер је таквих најава било и пред прошлу сезону годишњих одмора и пред ону пре ње.

Као што је познато Коридор 10 се гради скоро три деценије. Од када се на овом пројекту озбиљно ради, то јест од 2008. најављивано је да ће бити завршен 2012, потом две године касније, па до фебруара 2018, а затим до краја 2018…

Проблем је био у корацима. Позајмљиван је новац од међународних финансијских институција за изградњу, а да притом није била урађена експропријација земљишта. Припрема за почетак радова је била лоша. Пројекти нису били завршени, а у неким случајевима није била позната ни коначна траса на којој би та саобраћајница требало да се гради.

Када се прошлог лета срушио потпорни зид у Грделичкој клисури јавност је сазнала да је првобитни пројект мењан 11 пута, без поштовања процедура и прибављања сагласности због чега је министарство тражило одузимање лиценци пројектантима.

Лоши пројекти су између осталог били повод извођачима радова да испостављају захтеве за накнадна плаћања. Тако је на пример грчки „Актор” (који је задужен за неколико деоница на источном краку Коридора 10, као и за ону од Просека до Банцарева на којој је пукао асфалт) тражио додатна плаћања од 23,3 милиона евра. Када се подвуче црта Коридор 10 ће нас коштати око 1,4 милијарде евра, проценили су „Коридори Србије”.

Оно што не полази за руком Србији, суседне земље обављају без много муке и у знатно краћим роковима. Примера ради, изградња капиталног ауто-пута Загреб–Сплит, пројекта који се може мерити са величином и значајем Коридора 10 и 11, започета 2002. завршена је за свега три године. Упркос аферама и раскиду уговора са Америчким „Бехтелом” завршен је релативно брзо.

Када је реч о Коридору 11, до летње сезоне биће пуштене у саобраћај деонице од Обреновца до Прељине, укупне дужине 103 километра, кажу у Министарству грађевинарства. Крајем године биће завршена изградња и деонице од Сурчина до Обреновца (17,6 километара), чиме ће бити у саобраћају укупно 120 километара на Коридору 11 (од Сурчина до Чачка).

Још пре годину и по дана грађанима је обећавано да ће се возити ауто-путем од Обреновца до Чачка. Иако је завршено педесетак километара ауто-пута између Обреновца и Уба и између Лајковца и Љига, истина са закашњењем, јер је рок био крај 2017, тај ауто-пут не може да се користи јер се деоница Уб–Лајковац гради поново. Она је завршена пре четири године, али због уградње лошег материјала 2,5 километара на овој траси се гради из почетка.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh