Gradovi

Auto-škole: Novi ISO sistem zadaje brojne probleme

BEOGRAD – Predstavnici Privredne komore auto- škola Srbije upozorili su danas na probleme koje je doneo novi sistem obuke vozača, kao i novi ISO sistem koji je u primeni od 1. januara ove godine ocenjujući da ima brojne manjkavosti koje otežavaju i usporavaju rad i zadaju probleme, kako auto-školama, tako i polaznicima obuke.

Generalni sekretar PK A Š S Petar Rašeta rekao je na konferenciji za novinare u Beogradu da predstavnici auto-škola nisu protiv unapređenja sistema obuke vozača i polaganja vozačkog ispita, ali da se protive uvođenju nečega što, kako je rekao, nigde u svetu ne postoji i što nije donelo ni unapređenje kvaliteta vožnje budućih vozača niti do povećanja bezbebeznosti saobraćaja.

Novi sistem obuke vozača počeo je 2009. godine donošenjem novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, podsetio je Rašeta i dodao da su pravilnici za obuku vozača doneti krajem 2013. godine. Zakon je do sada menjan pet puta, a pravilnici osam puta, naveo je on.

Rašeta kaže da se očekivalo da će taj pravni okvir omogućiti „proevropski sistem obuke vozača, odnosno da će on biti realan, racionalan, funkcionalan i kao takav prilagođen kandidatima za obuku i polaganje“, a da smo, dodao je, dobili staromodan i kontraproduktivan sistem.

Kako je kazao, dokaz za to je činjenica da je u Srbiji nekad bilo preko 900 auto škola, da ih trenutno ima 448, i da se u proseku u jednoj auto školi obavlja obuka za 3,39 kategorija.

Rašeta smatra da nije racionalno zahtevati od auto škola da u vlasništvu imaju 19 voznih jedinica kako bi mogli da prenesu svoje znanje koje imaju i da zadovolje potrebe građana u ovoj oblasti.

U Srbiji kako kaže za kategoriju “B1“ i “DE“ građani mogu da polažu samo u po jednoj auto školi u Srbiji“, ističući da to pokazuje da postoji monopolski položaj.

Takođe je kazao da nije moguće da se od auto škola i lokalnih samouprava zahteva posedovanje prostora za poligonske operacije koji je zbog zahteva definisanih pravilnicima enormno velikih dimenzija.

On je rekao ida Privredna komora auto škola nije protiv teorijske nastave, ali smatraju da je 40 časova previše i da je teorijski deo preobiman, kao i da je veoma rigorozno to što kandidati nemaju pravo da izostanu nijedan čas.

Rašeta se osvrnuo i na novi ISO sistem koji je u primeni od 1. januara 2016. ističuhi da se očekivalo da novi sistem olakša rad u auto školama, ali da je on počeo sa funkcionisanjem, a da nije prethodno dobro testiran i isproban.

Takođe problem je što nije usaglašen sa pravilnicima, i ne poseduje mogućnosti i procedure da se ne prave i otklanjaju greške prilikom unosa podataka.

Novim sistemom je predviđeno da se čitav tok ispita audiovideo snima i nadzire, bez obzira što ispitu prisustvuju dva licencirana ispitivača, a javio se i problem nemogućnosti čitača da prepozna i očita dokumenta radnika i vozila, kao i u povezivanju auto škola sa serverom u Beogradu, naveo je Rašeta.

Kako kaže, auto škole su zbog ovih problema bile primorane da veoma često prekidaju teorijsku i praktičnu obuku ili teorijski ispit.

Kao poseban problem on je istakao i korišćenje lap topa na praktičnom ispitu jer zbog dugotrajne konekcije ili problema sa konekcijom praktični ispiti traju mnogo duže od predviđenog vremena, a ponekad se zbog nemogućnosti konekcije prekidaju i deo kandidata ne stigne na red.

Rašeta je rekao da Komora podržava napore MUP-a da unapredi ovu oblast, u cilju efikasnosti i kvaliteta obuke, zbog čega će PK A Š S tražiti da razgovaraju sa predstavnicima Uprave saobraćajne policije kako bi se omogućio funkcionalan sistem obuke vozača i otklonili sadašnji problemi.

Foto Tanjug/O.Toskić,arhiva

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh