• Južna Srbija

    БУЏЕТСКЕ ПАРЕ ВЕЋ ПОДЕЉЕНЕ, А САДА ЗБОГ БРОЈНИХ НЕПРАВИЛНОСТИ УПРАВНИ СУД ПОНИШТИО КОНКУРС О ФИНАНСИРАЊУ МЕДИЈСКИХ ПРОЈЕКАТА У ЛЕСКОВЦУ

    Komp desktopЗбог бројних неправилности у прошлогодишњем конкурсу за суфинансирање јавног интереса у Лесковцу које су утврђене по тужбама Јужних вести и Инфопорта, Управни суд је поништио одлуку градских власти и наложио да понове процедуру.

    Тако ће уз поништење конкурса, због погрешних потеза градских власти порески обвезници у Лесковцу морати да плате и судске трошкове од око 70.000 динара.

    Суд је прихватио тужбе локалног портала Инфопорт који је тужио јер њихов предлог пројекта није прихваћен, док је у случају Јужних вести закључио да у одлуци о расподели новца нема законом прописаног образложења, односно објашњења због чега је новац баш тако расподељен.

    Осим тога конкурсна комисија су руководила, пише, „дискриминиторским критеријумима према коме приоритет у суфинансирању пројеката имају пре свега лесковачки медији, што је незаконито“. Притом, овај критеријум није био наведен у тексту конкурса, већ га је конкурсна комисија коју су формирале градске власти установила тек у фази оцењивања пристиглих пројеката.

    Главни и одговорни уредник Јужних вести Предраг Благојевић је задовољан правоснажном пресудом суда, закључујући да то доказује да је прошлогодишњи конкурс Града Лесковца био „обична фарса“.

    Иако мисли да ће градске власти учинити све да и у поновљеној процедури оцењивања све остане како је и било, Благојевић сматра да је пресуда по којој је критеријум да „предност имају лесковачки медији“ проглашен за дискриминаторни, суштински важна за примену закона у целој земљи.

    Чињеница да су градске власти установљавале одређене критеријуме тек у фази оцењивања, прилагођавајући их одређеним медијима, је школски пример корупције. То обесмишљава било какав конкурс. Ту нису криве само градске власти, већ и чланови конкурсне комисије који су на тако нешто пристали – каже Благојевић.

    Јужне вести нису успеле од надлежних особа из лексовачке локалне самоуправе добију коментар и појашење целог случаја, односно информацију о томе шта ће они сада урадити.

    Градска власт: Грешка је што смо јавно урадили оно што сви раде тајно

    Иако нико од званичника није желео да коментарише цео случај, лесковачки портал ЈугМедиа, позивајући на неименовани извор из градске управе, преноси „признање“ да је направљена грешка – али не тако уобичајена.

    Наиме, грешка није у томе што је дискриминаторни услов да „предност имају лесковачки медији“ установљен, већ што је то унето у образложење одлуке.

    То је оно што заправо раде све локалне самоуправе, али мало суптилније, тако што свој став саопште усменим путем члановима комисјије – преноси ЈугМедиа.

    Иначе, председник конкурсне комисије за тај конкурс у Лесковцу је био дописник РТС Срђан Цонић, а чланови новинари Мирослав Додеровић и Исак Слезовић.

    Осим Слезовића, и за овогодишњи конкурс у Лесковцу су градске власти поново изабрале Цонића и Додеровића, док је трећи члан Горан Владковић, власник врањског ОК радија, иначе члан комисије на такође спорном конкурсу који је прошле године спроведен у Нишу.

    Аутор: Д. М. и Б. Г.

    Извор: Јужне вести

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com