Ekonomija

Čadež: „Nevena“ dokaz da ima života i posle stečaja

 

Slide

Vlajčić: Imamo kapaciteta i volje i želje da radimo i da Leskovac ponovo bude grad kozmetike

 

 

Slide

Čadež: „Nevena“ dokaz da ima života i posle stečaja

 

 

Slide

Čadež obišao „Nevena And All Me Cosmetics“ u Leskovcu

 

 

Slide

Čadež: PKS identifikovala da je proizvodnja kućne hemije i lične higijene među prvih 15 sektora sa velikim potencijalom za rast i izvoz

 

 

Fabrika kozmetike „Nevena“ je dokaz da ima života i posle stečaja, izjavio je danas predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež posle posete pogona te leskovačke kompanije, koja je, nakon neuspešne privatizacije, ponovo stala na noge.

LESKOVAC – Fabrika kozmetike „Nevena“ je dokaz da ima života i posle stečaja, izjavio je danas predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež posle posete pogona te leskovačke kompanije, koja je, nakon neuspešne privatizacije, ponovo stala na noge.

Čadež je, posle razgovora sa vlasnikom i generalnim direktorom fabrike, koja će u 2016. realizovati investicije vredne ukupno 1,2 miliona evra, o investicionim i izvoznim planovima i aktuelnoj situaciji u proizvodnji tog segmenta hemijske industrije, rekao novinarima da će PKS pomoći i toj fabrici da se njeni proizvodi nađu na rafovima velikih trgovinskih lanaca u regionu.

“Ovo je pravi način da dokažemo da ima života posle stečaja. Možemo da napravimo velike i kvalitetne stvari od onoga što je u prošlosti sistematski uništavano – kvalitetnim idejama i odgovornim ljudima koji srcem i dušom uđu u posao”, naveo je Čadež.

On ističe da ako je neki proizvod bio uspešan gotovo pola veka, ne samo na prostoru bivše Jugoslavije, već i Rusije i širom sveta, nema razloga da ne bude ponovo.

“Novo rukovodstvo je u fabrici od početka 2016. i evo sada fabrika izvozi skoro 80 odsto prozivoda. PKS može ovakvim kompanijama da ponudi povezivanje kako sa velikim trgovačkim lancima u Srbiji koji su uglavnom veliki regionalni igrači”, rekao je Čadež dodajući da proizvodi Nevene imaju evropskim sertifikate i standarde i da se mogu naći na policama tih lanaca.

Sa druge strane, zadak PKS je, kako kaže, da otvori i nova tržišta. “Sutra ćemo biti u Prištini, a biće i rukovodstvo ove kompanije i razgovarati sa tamošnjim distributerima koji su otvoreni za proizvode Nevene Leskovac. Tamo su ti proizvodi poznati i mislim da ćemo imati sutra uspešne razgovore”, dodao je Čadež.

On naglašava da je udeo domaće kozmetike u našim trgovinskim lancima mnogo manji nego što bi mogao da bude, kao i da je PKS identifikovala da je proizvodnja kućne hemije i lične higijene među prvih 15 sektora sa velikim potencijalom za rast i izvoz, pošto ti proizvodi mogu da da konkurišu proizvodima najvećih trgovinskih sistema. Čadež je, takođe, rekao da će PKS uskoro završiti koncept kampanje koja neće samo favorizovati određene domaće proizvode na jedinstven način, već će se obratiti kupcima sa posebnim sloganom.

Vlasnica i direktorka Slobodanka Vlajčić je zahvalila predsedniku PKS na poseti Neveni.

“Sada kompanija ima 57 zaposlenih, a imamo cilj da tokom sledeće godine uposlimo do 150 radnika, imamo kapaciteta i volje i želje da radimo i da Leskovac ponovo bude grad kozmetike”, dodala je ona.

Nevena proizvodi sve vrste kozmetičkih proizvoda.

Osnovana je 1953. godine i od tada posluje na tržištu bivše Jugoslavije i okolnih zemalja. Pre privatizacije imala je više od 500 zaposlenih.

Posle neuspešne privatizacije 2007. i raskida ugovora sa bugarskom kompanijom „Bulcvat“, 2010. Nevena nastavlja da posluje sa većinskim državnim kapitalom – 70 odsto, a stečaj je proglašen krajem decembra 2015.

To se pokazalo dobrim za fabriku, jer je kao preduzeće u stečaju lakše prodato.

Za kupovinu Nevene tada je bilo zainteresovano 10 firmi i pojedinaca. Početkom 2016. Vlajčić preuzima kompletne proizvodne kapacitete fabrike iz stečaja.

Uprkos negativnim trendovima i problemima koji su pratili sve firme posle raskida privatizacije Nevena je uspela ne samo da održi kontinuitet proizvodnje i da opstane na tržištu, već i da dobije evropske standarde. Prve investicije krenule su odmah po ulasku novog vlasnika u fabriku – početkom 2016. proširenjem mašinskog parka, ulaganjem sredstava u razvoj novih proizvoda, kupovinu najsavremenijih mašina i uvođenje svih EU standarda – oko 1,2 miliona evra.

Poslednjih meseci trend rasta u proizvodnji svih artikala, a najvažnije grupe proizvoda su sredstva za negu kose i tela, negu ruku i stopala, paste za zube i sapuni. Planirani razvoj firme, pored navedenih programa, kretaće se i u pravcu razvijanja dekorativne kozmetike.

Izvoze preko dva distributera BiH i Crnu Goru, sa tendencijom rasta u narednom periodu. Povremeno izvoze i na druga tržišta, kao što je Irak, Australija i Austrija. Na novoj liniji za proizvodnju čvrstih toaletnih sapuna, SAS iz Italije, smeštenoj u zgradi Kozmetike, takođe postoji trend rasta u proizvodnji sapuna.

Linija je kapaciteta 12.000 komada sapuna u jednoj smeni i praktična je za proizvodnju i malih šarži i različito obojenih sapuna.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh