BEOGRAD – Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež izjavio je danas da će PKS zajedno sa Koka Kolom i drugim proizvođačima mineralnih voda pokrenuti inicijativu za smanjivanje naknade za korišćenje voda, koja je u Srbiji znatno veća nego u regionu.
On je novinarima, nakon razgovorima sa generalnim direktorom Koka Kola Helenik Srbija Aleksandrom Ruževićem rekao da bi se smanjenjem naknade povećala konkurentnost domaćih proizvoda.
Čadež je naveo da se razgovaralo o tri teme, a da je jedna i to da se zajednički kroz inicijativu PKS radi na smanjenju naknade za korišćenje mineralnih voda.
„Ta naknada je mnogo viša u Srbiji nego u zemljama u regionu i samim tim utiče na konkurentnost naših proizvoda i na drugim tržištima. To je nešto gde Komora mora da zauzme određeni stav zajedno sa privredom“, rekao je Čadež.
On je naveo da će komora taj stav zastupa pred budućom vladom, kako bi se unapredila konkurentnost i na inostranim tržištima.
Čadež je rekao da je razgovarano i o uključivanju Koka Kole u aktivnosti PKS-a, kad je u pitanju uvođenje dualnog sistema obrazovanja u Srbiji.
Prema njegovim rečima, Koka Kola ima velika iskustva u toj oblasti. On je rekao da je PKS dobila pozitivan odgovor da će Koka Kola i njihovo odeljenje za ljudske resurse itekako biti aktivno uključeno zajedno sa PKS-om u kreiranju obrazovnih profila, ali i onih programa koji treba deca u stručnim školama u budućem sistemu da uče.
Čadež je rekao da se razgovaralo i o trećoj veoma važnoj temi, a to je promocija i primena principa cirkularne ekonomije.
Prema njegovim rečima, Koka Kola i tu na međunarodnom planu ima brojna iskustva i treba to da se iskoristi.
Čadež je rekao da su na sastanku upoznati sa svim onim što Koka Kola danas radi, da su razgovarali o aktuelnim stvarima, reorganizaciji komorskog sistema…
„Razgovarali smo o veoma konkretnim stvarima. Koka Kola je strateški važan partner srpske ekonomije i kompanija koja ne doprinosi samo poslovanju unutar jednog tržišta i ne upošljava samo direktno radnike već dobar deo, oko 11.000 radnih mesta, je vezano za Koka Kolu indirektno kroz lanac dobavljača“, rekao je Čadež.
Ružević je rekao da Koka Kola sistem u Srbiji doprinosi sa 224 miliona dodatne vrednosti što predstavlja 0,7 odsto BDP-a.
“Kao vodeća kompanija u proizvodnji bezalkoholnih pića rastemo zajedno sa tržištem i malo brže od njega. Tako je 2015. godina bila za nas najuspešnija rekordna godina u 50 godina našeg postojanja. Ubeđeni smo da će 2016. premašiti prošlu godinu“, rekao je Ružević.