Novosti online

Центар града чека нову мрежу линија

Да се од дуго најављиване идеје о селидби окретница са Трга републике и Студентског трга није одустало, надлежни у граду, после дуже паузе, наговестили су поново ових дана расписивањем тендера за изградњу тролејбуске мреже до Дунавске улице. Али после ове вести више суграђана из самог центра престонице јавило се са питањем – хоће ли улице у самом језгру града после завршетка пешачке зоне и селидбе постојећих окретница остати у потпуности без јавног превоза?

Саобраћајнице у центру после преуређења Трга републике, које је у току, али и после сређивања Студентског трга, неће остати без јавног саобраћаја. Али, како ће после ових реконструкција он тачно изгледати није сасвим јасно јер само у последње две, три године помињало се више решења.

За сада је извесно да ће се дефинитивно са Студентског трга окретница селити не само због сређивања овог плочника према плану архитекте Бориса Подреке, већ и због градње подземне гараже. Привремену окретницу изнад Академског парка, која се ту налази од 2003, наследиће управо она у Дунавској која би требало да се простире на готово 20.000 квадрата. На новом терминусу предвиђена је селидба тролејбуса са Студентског, али и аутобуса са оба централна трга. Дирекција за грађевинско земљиште 2016. уговорила је са групом понуђача извођење радова за изградњу окретнице уз Дунавску, али мајстори због имовинскоправних проблема нису изашли на градилиште на коме би радови требало да трају 360 дана.

Ипак, и када се та окретница уреди, не значи да ће сви поласци са два трга да се спусте у Дунавску, већ би могло да се деси да се, на пример, аутобусима 32А и 96 који иду из правца Палилуле траса продужи до Новог Београда, што је 2016. учињено са линијама 27Е, 35 и 43.

Забуну уноси и планирано уређење тролејбуске окретнице код Палате „Албанија”. Она би требало да буде привремена у току друге фазе радова на Тргу републике, али како сазнајемо, постоји могућност да постане и стална за неке троле. За које, за сада се не зна. Недоумици око тога како ће убудуће изгледати јавни саобраћај код Трга републике и Студентског трга највише, чини се, доприносе најаве надлежних из последње две, три године, а које се тичу повратка трамваја 1 и увођења електробуса кроз центар града. Електрични аутобуси, како је више пута указивано, могли би да наследе део трасе садашњих тролејбуса, односно да саобраћају од Славије до центра, а да се трасе појединих трола скрате од периферних терминуса до Славије. Ова најава је једна од оних које би најпре могле да се остваре јер се куповина 80 електробуса најављује већ дуже.

Када је реч о повратку трамваја 1 од Славије до Калемегдана, за његово поновно увођење потребно је више посла, односно постављање трамвајских шина од Славије, кроз Краља Милана, преко Теразија, Коларчеве, и даље према Студентском тргу и тврђави. То би у пракси значило раскопавање више централних улица, што је одједном неизводљиво. Остаје да се види ли ће део шина бити постављен у току актуелне реконструкције Трга републике, односно када почне друга фаза радова на њему. Како ће за успостављање нове линије вероватно бити потребни и нови трамваји, јасно је да „јединица” неће поново протутњати центром града бар још неколико година.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh