• Novosti online

    Да ли хиџаб постаје модни детаљ?

    Иако је произвођач лутке компанија из Сједињених Држава „Мател” прошлог месеца представио три нова модела – са реалним пропорцијама тела, ова која је обучена у складу са религијским правилима наишла је на велики одзив. За неколико дана профил Нигеријке привукао је близу 50.000 пратилаца. У бројним коментарима посетиоци лајкују хиџарби, а светски сајтови преносе изјаву младе стилисткиње да је инспирацију да другачије обуче лутку нашла управо на Инстаграму, тачније на налогу „барби стајл”. „Никад нисам видела барби обучену у хиџаб, па сам одлучила да отворим налог и обучем јој одећу какву ја носим”, каже 24-годишња постдипломац фармакологије у Великој Британији.

    Марама, вео, хиџаб је традиционални комад гардеробе жена муслиманског света и предмет је спорења оних који заговарају и противника њеног ношења.

    Почетком ове године био је и ударна тема модних магазина и сајтова. Италијански модни двојац „Долче и Габана” промовисао је колекцију високе моде где су управо хиџаб и абаје (дугачке тунике) били у фокусу. Израђени су од најфиније свиле и сатена, украшени Сваровски детаљима, правим драгим камењем, коментари су дама из читавог света. Међу опаскама су и они: „не слажем се са муслиманским начином покривања женског тела, али ове креације су прелепе”, „нисам муслиманка, али наручићу овај модел”.

    Колекција названа „ДГабаја” за сада се још није нашла у продаји, нити су објављене цене. Познато је, међутим, да овај италијански бренд има чак 13 бутика на Блиском истоку од УАЕ до Катара и Саудијске Арабије.

    Такође, финансијске консултантске куће оперишу са пројекцијама да потрошња муслиманки на гардеробу и накит расте из годину у годину. Како преноси сајт британског„Индепендента”, консултантска кућа „Бејн” тврди да је продаја личних луксузних ствари на Блиском истоку прошле године досегла цифру од 8,7 милијарди долара, док је у 2014. била 6,8 милијарди долара.

    Од 2013, према извештају Ројтерса, глобална потрошња на одећу и обућу у муслиманском свету премашила је модну потрошњу Јапана и Италије заједно. Предвиђања су да ће до 2019. модна индустрија остварити обрт само у арапском свету од скоро 500 милијарди долара, тачније 484 милијарди. По том основу онда се уопште не доводи у питање да ли је гардероба у складу или крши религијске норме.

    Link Izvora

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com