Novosti online

Данас је Светски дан потрошача

Према подацима Националне организације потрошача Србије у прошлој години грађани су се највише жалили на информациону и комуникациону опрему (телефони, рачунари, лаптопи..). Од укупног броја пријава чак 20 одсто жалби се односило управо на квалитет ових уређаја, док је на другом месту одећа и обућа, а тек на трећем бела техника која је годинама, по броју рекламација била на првом месту. Са оваквом статистиком и чињеницом да је и даље занемарљив број потрошача који се обраћају суду у случајевима када исцрпе остале могућности за остваривање својих потрошачких права, Србија обележава 15. март Светски дан потрошача.

– Поводом 15. марта, Светског дана права потрошача, Центар за европске политике подсетио је на велики значај ове економске групе и чињеницу да се њихов глас недовољно чује код доносилаца одлука у Србији.

Закон о заштити потрошача из 2014. године представља помак напред, али у посебним прописима и даље постоје проблеми. Грађани, односно потрошачи највише осећају те проблеме кад су у питању телекомуникационе, финансијске и комуналне услуге (паркинг сервис, даљинско грејање, водовод), изјавио је Небојша Лазаревић, директор Центра за европске политике и члан ужег преговарачког тима за приступање Србије ЕУ.

Заштита потрошача је једна од области које у суштини нису скупе за државу, а могу да донесу огромну корист, не само потрошачима, већ и привреди, каже Лазаревић. По њему већу пажњу треба посветити информисаности потрошача. Пракса показује да добро информисан потрошач у највећем броју случајева успева да заштити своја права. Грађани, односно сви потрошачи у Србији, требало би што више да се обраћају регионалним центрима за заштиту потрошача у Београду, Новом Саду, Крагујевцу и Нишу јер ће и сам трговац када примети да потрошача неко други штити, најчешће хтети да испоштује своје обавезе или макар да се нагоди. Судови су за сада, нажалост, врло неефикасни, објашњава Лазаревић.

Једна од препорука за наредни период је додатно јачање потрошачких организација у Србији које су се показале као веома активан актер, а по угледу на најразвијеније земље, попут Немачке, где су такве организације стожер заштите потрошача. Светске потрошачке организације ће ову години посветити борби за смањење коришћења антибиотика у производњи хране.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh