Tv Program

Директан пренос митинга СНС у главним информативним емисијама

f20d5452de.jpeg

Новосадска новинарска школа током актуелне предизборне кампање по јединственој методологији прати информативне садржаје 107 медија у Србији – националних, регионалних и локалних; штампаних, електронских и онлajн.

О неправилностима у раду појединих медија током предизборног периода обавештавамо стручну и најширу јавност, а подносимо и приговоре (само)регулаторним телима за медије.

У понедељак, 11. априла 2016. и у среду 13. априла 2016. уочили смо да је у оквиру централних информативних емисија две кабловске ТВ-станице дошло до директног укључења у митинге СНС у Краљеву и Сомбору, те да је то укључење трајало и до 53 минута – далеко дуже од просечног ТВ-прилога, па и дуже од редовних издања неких од тих информативних емисија.

Ово је наравно изазвало и знатне (ненајављене) промене у програмским шемама ових медија – кабловске Зона плус из Ниша и кабловске ТВ Бечеј из Бечеја.

Ово нажалост нису једини овакви случајеви у текућој кампањи, и као по правилу понављају се укључења с митинга СНС.

Такође, због емитовања поменутих митинга уочено је померање програмских шема и на телевизијама: кабловска ТВ К::ЦН1, локална Нишка ТВ, регионална Belle amie и локална ТВ Плус из Крушевца.

Директан пренос тј. емитовање политичких скупова уживо, без новинарске/уредничке обраде је ништа друго до огољена пропаганда.

Такође, овакав избор садржаја води неравноправном третирању учесника у изборној кампањи.

Једини начин да поменути медији бар формално уравнотеже своје извештавање о актуелним изборима сада је да – пре него што се кампање заврше – у истим терминима и у истом трајању преносе митинге свих других странака/коалиција које учествују на овим изборима.

Нажалост, осим што би грађани опет били преплављени сатима програма са страначких скупова – што уопште не доприноси њиховој бољој информисаности – такав поступак вратио би нас у ситуацију ‘битке закупљеним терминима’, коју је Регулатор за електронске медије (РЕМ) покушао да избегне доносећи Правилник о обавезама пружалаца медијских услуга током предизборне кампање.Уколико се испостави да су поменута укључења односно прикривени преноси митинга једне политичке странке били плаћени наведеним емитерима, тј. да се ради о комерцијалном оглашавању – какво закон не дозвољава унутар централних информативних емисија – регулаторна тела и државни органи мораће да примене своје надлежности.

Izvor: UNS

1 Komentar

1 Komentar

Odgovori

Одустани од одговора

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh