Gradovi

Dodir, govor, „dopunjena stvarnost“ menjaju industriju IT

Industrija informacionih tehnologija se menja, ponovo se transformiše način interakcije sa kompjuterima posredstvom dodira, govora, „dopunjene stvarnosti“, izjavio je danas glavni programski menadžer kompanije Majkrosoft iz SAD Ben Armstrong.

BEOGRAD – Industrija informacionih tehnologija se menja, ponovo se transformiše način interakcije sa kompjuterima posredstvom dodira, govora, „dopunjene stvarnosti“, izjavio je danas glavni programski menadžer kompanije Majkrosoft iz SAD Ben Armstrong.

Armstrong, koji učestvuje na trodnevnoj konferenciji 16. Sinergija, rekao je Tanjugu da Majkrosoft gradi dosta platformi koje korisnicima omogućavaju velika nova rešenja, dok koriste postojeće investicije.

Ističe da su u njegovoj kompaniji veoma uzbuđeni zbog novih mogućnosti interakcije sa kompjuterom, posebno govora i veštačke inteligencije i objašnjava da je napravljen prototip koji omogućava da pitate računar- recimo da li su svi serveri u redu i da će veštačka inteligencija brzo proveriti sve parametre i odgovoriti.

„Jednostavno će odgovoriti- Da, sve je u redu, ili ne, taj i taj server ima problem, radije na taj način, nego da osoba mora da provede dosta vremena prolazeći kroz sve dijagnostike i dijaloge. Takve vrste digitalnih transformacija zaista nas raduju“, rekao je Armstrong.

Savetnik za strategiju velikih korisnika kompanije Majkrosoft Marko Marjanović rekao je Tanjugu da je digitalna transformacija proces, danas praktično nužan i to je u svakodnevici svih nas, te da „Srbija ide, hvata svoj korak i sigurno da ima budućnost u digitalnom svetu koji dolazi“.

Prma njegovim rečima, Majkrosoft digitalnu transformaciju posmatra kroz tri ključna poslovna procesa koji se dešavaju u svakoj organizaciji, odnosno- interakciju sa korisnicima, interakcije unutar same organizacije i transformaciju proizvoda i usluga.

„Promena interakcije sa korisnicima je kada vi, recimo, umesto kontakta licem u lice i podnošenja nekih dokumenata i zahteva u papirnoj formi, možete to da ostvarite i elektronskim putem i da na taj način nešto ostvarite brže, bolje, lakše, jeftinije“, rekao je Marjanović.

Kada se govori o internoj kolaboraciji, na primer u novinarstvu, kaže Marjanović, novinari bi imali mogućnost da sa svojim kolegama simultano pišu neki dokument, koji bi bio u tom trenutku dostupan svim čitaocima.

„Kada govorimo o transformaciji proizvoda i servisa, globalni primer je recimo najveći svetski proizvođač avionskih motora, koji više ne prodaje same avionske motore, već vreme letenja na tim motorima, prodaje servis, zato što je uspeo da, upotrebom velike količine podataka racionalizuje sve svoje operacije i ponudi servis umesto proizvoda i na taj način promeni celikupan svoj biznis model, u odnosu na to što je imao pre toga“, kaže Marjanović.

Ističe da će trećeg dana Sinergije, u biznis danu, biti izabrano pet primera, koji su dobar pokazatelja šta se u Srbiji radi, kada je u pitanju digitalna transformacija.

Sinergija, najveća i najuticajnija godišnja konferencija posvećena informaciono-komunikacionim tehnologijama i njihovoj poslovnoj primeni u regionu Jugoistočne Evrope, ove godine se održava šesnaesti put za redom, a iako je organizuje Majkrosoft Srbija, ne dovodi se u vezu samo sa tehnologijama te kompanije, već je postala regionalni brend i sinonim za sve što je novo i aktuelno u čitavom IT svetu.

16. Sinergija potencira poslovno orijentisana predavanja i diskusije, pa će tehnički dani konferencije doneti veliki broj tema posvećenih upravo sinergiji IT-a i biznisa, a poslednji, Biznis dan konferencije, doneće diskusije koje će za temu imati digitalizaciju privrede, obrazovanja, najadekvatnije modele transformacije, ulogu privatno-javnih parterstava, kao i konkretne primere uspešnih transformacija u našoj zemlji.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh