• BG

    Država: Niti imamo obavezu da ulažemo u niški aerodrom, niti imamo planove

    Ministarstvo saobraćaja priznalo da su obećanja o investiranju i razvoju aerodroma Konstantin Veliki samo usmena

    Vlada Srbije se nije obavezala da će da preuzme bilo kakve obaveze u vezi sa aerodromom Konstantin Veliki nakon što joj ga je Grad Niš besplatno ustupio pre dva i po meseca.

    Istovremeno, resorno ministarstvo za sada ne zna koliko će investirati u niški aerodrom naredne godine, niti ima plan u vezi sa otvaranjem novih linija u skorijoj budućnosti, potvrđeno je Danasu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

    – Takav dokument ne postoji – navodi se u odgovoru Ministarstva na zahtev našeg lista da nam se dostavi dokument u kojem je konkretno navedeno koje obaveze Republika, odnosno Vlada preuzimaju u vezi sa niškim aerodromom, a nakon što su im besplatno ustupljena osnivačka prava nad njim, računajući tu i eventualnu isplatu 1,6 milijardi dinara za 157 hektara zemljišta u civilnom delu aerodromskog kompleksa koje Grad duguje Ministarstvu odbrane po ugovoru iz 2010 ili obligacije vezane za poslovanje aerodroma. Zahtev za dostavljanje ovog i drugih dokumenata uputili smo po Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.

    Ministarstvo saobraćaja je odgovorilo i da „ne poseduje“ svoj predlog budžeta za 2019. godinu iz kojeg se može videti koliki iznos sredstava se planira za ulaganje u niški aerodrom u toj godini, uz obrazloženje da je to zbog toga što „od Ministarstva za finansije još nije dobilo instrukciju za predlaganje budžeta za sledeću godinu“. Odgovorilo je, takođe, da „ne postoji“ strategija, plan ili drugi dokument u kojem je navedeno koje će linije biti otvorene sa niškog aerodroma u skorijoj budućnosti. Saopštilo je i da „ne postoji“ dokument u kojem je navedeno da se nakon preuzimanja tog aerodroma od strane države broj zaposlenih neće smanjivati.

    Ovakvim „priznanjem“ Ministarstva razrešene su višemesečne polemike između predstavnika republičke i gradske vlasti, sa jedne, i protivnika „otimanja“ niškog aerodroma, sa druge strane, o tome da li se Vlada zvanično obavezala da će da preuzme postojeće obaveze niškog aerodroma i Grada ili da investira „još značajnija sredstva nego do sada“, kako je najavljivano. Obećanja te vrste su, dakle, za sada samo usmena, a garancije za dalja ulaganja i razvoj aerodroma ne postoje.

    Predsednik Srbije Aleksandar Vučić nedavno je kazao da će država nakon preuzimanja aerodroma „ulagati u njega mnogo više“, a resorna ministarka Zorana Mihajlović prethodno je precizirala da će „rasti“ investicije, kao i broj linija, putnika i zaposlenih, a da će cene aerodromskih usluga „ostati iste“. Ministarka Mihajlović i gradonačelnik Niša Darko Bulatović rekli su da će, nakon ovakvog preuzimanja aerodroma, Niš „biti oslobođen velikih finansijskih obaveza u vezi sa zemljištem koje treba da isplati Ministarstvu odbrane“, a koje nije u stanju da izmiri.

    Resorna ministarka i niški gradonačelnik potpisali su 8. avgusta ugovor o besplatnom prenosu osnivačkih prava niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ sa grada na državu, čime je država preuzela upravljanje aerodromom, a detalji ugovora nisu saopšteni. U zaključku Vlade, donetom 29. marta ove godine, kojim je „preporučeno“ besplatno ustupanje niškog aerodroma državi, navedeno je da su obaveze budućeg aerodromskog operatera, u pogledu preuzimanja dela ili celokupnog operatorskog poslovanja niške vazdušne luke – „eventualne“. U zaključku se navodi da je „eventualno“ i preuzimanje obaveza Grada Niša koje proističu iz njegovog ugovora sa Ministarstvom odbrane vezanog za aerodromsko zemljište.

    Nakon što je Gradsko veće Niša, na osnovu tog zaključka Vlade, predložilo besplatno ustupanje aerodroma državi, započeli su građanski protesti u organizaciji neformalne Inicijative „Ne damo niški aerodrom“. Na protestima je izražena sumnja da država želi da preuzme upravljačku kontrolu nad ovim aerodromom, koji inače u poslednje četiri godine beleži dramatičan rast broja putnika, kako bi narednih godina ograničila takav rast u korist koncesionara beogradskog aerodroma, kompanije Vansi erport. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarka Mihajlović i njen pomoćnik Zoran Ilić direktno ili indirektno potvrdili su da koncesioni ugovor predviđa tu vrstu ograničenja.

    Piše: Zorica Miladinović

    Izvor: Danas

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com