Ekonomija

EXIT srpskoj privredi doneo 14 miliona evra!


Ove godine, EXIT je zabeležio i dva nova rekorda, za najposećenije festivalsko izdanje sa 195.000 posetilaca, koji su tokom četiri dana prošli kroz kapije na Petrovardinskoj tvrđavi, te za najposećeniju noć i 55.000 posetilaca u nedelju 10. jula.

Zabeležen je i rast posetilaca izvan Srbije od oko 30 odsto, koji su se ove godine u zbiru gotovo izjednačili sa domaćim posetiocima.

Među njima su prednjačili gosti iz zemalja Zapadne Evrope koji čine 25,7 odsto od ukupnog broja posetilaca, gde su tradicionalno najbrojniji bili posetioci iz Velike Britanije (4,6%) i Holandije (4,3%), a zanimljivo je da su ih ove godine gotovo dostigli posetioci iz Nemačke (4,2%), ali i Austrije (3,5%), Belgije (2,4%) i Švajcarske (1,8%), dok se u ostalih 5% nalaze Francuzi, Španci, Italijani i drugi.

2017. biće LETO LJUBAVI

Skoro godinu dana pre narednog EXIT festivala, koji će se održati od 6. do 9. jula 2017. godine na Petrovaradinskoj tvrđavi, za ulaznice se prijavilo čak 20.000 posetilaca iz više od 60 zemalja sveta. Registracija je završena i ovih 20.000 fanova imaće prvi priliku da nabave neke od veoma ograničenog broja najpovoljnijih ulaznica. Nakon ovogodišnjeg, najposećenijeg izdanja u 16 godina postojanja, EXIT festival 2017. slaviće 50 godina od čuvenog „Leta ljubavi“ (Summer of Love) iz 1967. kada je nastao revolucionarni hipi pokret koji je zauvek promenio svet. Znak mira, šarena odeća i cveće u kosi prve su asocijacije na „leto ljubavi“ i pokret u čije najveće tekovine se ubrajaju borba za mir, slobodu govora, ljudska prava, odnosno društvenu, rasnu i polnu ravopravnost.


Tradicionalno visok broj posetilaca došao je iz zemalja nekadašnje Jugoslavije sa 20,5%, a veliki porast beleže zemlje Istočne i Jugoistočne Evrope sa 13,5%, gde prednjače Turska, Mađarska, Grčka, Rumunija i Bugarska, ali i zemlje poput Rusije, Ukrajine, Poljske, Češke i Slovačke. Sa drugih kontinenata stiže 4,3% posetilaca, a prednjače SAD (1,1%) i Australija (0,9%), dok su u ostalih 2,3% zabeleženi i gosti iz Brazila, Kube, Južne Koreje, Japana, Tajlanda i drugih udaljenih destinacija. Istraživanje je rađeno na reprezentativnom uzorku od 1114 posetilaca, a anketirani su isključivo posetioci koji su ulaznicu kupili, dok su učesnici, radnici, predstavnici medija i drugih institucija izuzeti.

Istraživanje je pokazalo da gosti iz Zapadne Evrope u proseku u Srbiji potroše 721 evra, a slede ih gosti izvan Evrope sa 645 evra. Prirodno najmanje troškove ima domaća publika sa prosečno potrošenih 198 evra, među kojima posetioci iz Novog Sada imaju očekivano najniže troškove od 79 evra u koje je uračunata i kupljena ulaznica, lokalni prevoz, hrana i piće.

Istraživanje zaključuje da prosečan posetilac EXIT festivala u Srbiji potroši 468 evra. Prosečna starost publike EXIT festivala je 25,6 godina, dok visokoobrazovani i studenti čine 81% posetilaca.

Najveći broj posetilaca kojima je ovogodišnji EXIT bio i prvi u životu dolazi iz zemalja van Evrope (85,2%), a festivalsku „premijeru“ imalo je čak 67,2% novih posetilaca iz Zapadne Evrope. Ukupno, među posetiocima koji dolaze izvan Srbije, svaki drugi posetilac se ove godine vratio ponovo na festival, pre svega zahvaljujući gostima iz regiona koji na EXIT redovno dolaze već godinama unazad.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh