Novosti online

„Фијат” у Крагујевцу није угрожен

„Фијат” у Крагујевцу неће бити угрожен уколико се „Фијат Крајслер” споји са француским „Реноом”. Влада Србије разговара и посредује између синдиката и менаџмента фабрике како би радници у најмањој могућој мери били погођени превирањем и трансформацијом фабрике, потврдила је јуче Ана Брнабић, председница владе, о чему је „Политика” писала прошле седмице.

– У сталној смо комуникацији са представницима синдиката и менаџментом. Уколико дође до спајања „Фијата” и „Реноа”, то је добра вест за Србију, јер ће то бити јача компанија. Најављено је да неће бити затварања ниједне фабрике из спектра „Фијата” и „Реноа”. Пре него што је и стигао предлог од „Фијата” за спајање са „Реноом”, разговарано је о повећању инвестиција у фабрику у Крагујевцу. Постоје најконкретнији планови до сада, о којима у овом тренутку још не могу да говорим – рекла је Брнабићева.

Менаџмент „Фијата” упутио је Министарству рада захтев за одлазак радника фабрике у Крагујевцу на принудни одмор од 90 дана. Синдикати радника су тражили да им за то време буде исплаћен пун износ плата, о чему су прошле недеље имали састанке у Влади Србије. Премијерка је јуче потврдила да су у сталној комуникацији са синдикатом, те да посредују између синдиката и менаџмента. Представници синдиката „Фијата” из Крагујевца, на састанку са њом, изразили су забринутост у вези са новонасталом ситуацијом и чињеницом могућег одласка на принудни одмор од 90 дана.

– Мислим да радници, у случају принудног одмора, немају пуну плату, већ 65 одсто плате. Разговарамо и са синдикатима и са менаџментом. То је најбоље што могу да вам кажем у овом тренутку – рекла је Брнабићева.

Нагласила је и да ће ово, у сваком случају, „бити тежа година за ’Фијат’”, због најављене трансформације и спајања са „Реноом”. Уговор између Владе Србије, која у власништву има удео од 33 одсто и италијанског „Фијата”, истекао је прошле године. „Фијат Крајслер” је објавио на свом сајту прошле седмице да би њихова понуда за спајање са „Реноом” прошла без затварања иједне фабрике. Могуће смањење броја радних места се не помиње. Наводи се да би заједничка компанија годишње производила 8,7 милиона возила и да би дељењем трошкова истраживања, набавке и других активности обе стране штеделе пет милијарди евра годишње.

Како пише „Њујорк тајмс”, поводом удруживања, „Фијат” и „Рено” би заједно са јапанским „Нисаном”, који је сада у партнерству са „Реноом”, могли да „владају светом”. Заједно би могли да постављају услове добављачима, покрију планету продавницама и троше више од конкуренције на развој нових технологија, наводи овај лист. Генерални директор „Нисана” Хирото Саикава већ је изјавио да не види „никакве лоше стране”у предложеном удруживању.

Међутим, према писању „Њујорк тајмса”, постоји више препрека успешном спровођењу ове идеје. Овај лист наводи да удруживања у ауто-индустрији обично пропадају, уз частан изузетак самог „Фијат Крајслера”.

Такође, скрећу пажњу да је однос јапанског произвођача са партнером „Реноом” затегнут већ дуже време, а овај договор може да буде кап која ће прелити чашу и растурити партнерство.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh