• Novosti online

    Флаширана вода надмашила продају газираних пића

    Да ли је флаширана вода „маркетиншки трик века”, како је проценио један новинар „Вика” пре неколико година? Према његовом мишљењу флашица воде постала је неизоставна у рукама оних који желе да демонстрирају своје здравље или софистицираност.

    – Једино снажна маркетиншка кампања може да увери људе да купују воду у бочицама и плате је 300 пута више од воде из чесме – поручио је он. Међутим, најновији извештај америчке агенције за истраживање тржишта „Бевериџ маркетинг корпорејшен”, демантује ово мишљење, јер чак и најмоћнија од свих произвођача – „Кока-Кола” признаје да продаја њихове воде расте много брже него продаја њихових најпознатијих газираних напитака попут „кока-коле” и „кока-коле зиро”. Ова компанија је у првим месецима ове године остварила осам милијарди долара прихода, пет одсто више него у истом периоду прошле године, али продаја њихових најпознатијих напитака порасла је тек незнатно, док њихови брендови кафа и чај стагнирају. Међутим, продаја минералне флаширане воде у њиховом власништву порасла је за чак шест одсто у односу на 2018. годину. Медији наводе да овај гигант у индустрији пића покушава да изађе на крај са купцима који одустају од газираних напитака и окрећу се флашираној води. Покушавају да их привуку водама са укусом, новим рецептима и пићима са минималним додатком шећера. Али у сличним проблемима је цела индустрија и тај проблем није од јуче. Преокрет се догодио још 2016. године, када је иста агенција за истраживање тржишта објавила да је продаја флаширане воде на америчком тржишту премашила продају газираних пића. Ово тржиште је 2017. године вредело 18,5 милијарди долара.

    „Кока-Кола” објавила да продаја њихове воде расте много брже него продаја њихових најпознатијих газираних напитака. Продаја минералне флаширане воде у њиховом власништву порасла је за чак шест одсто у односу на 2018. годину, док брендови кафа и чај стагнирају

    Европска унија је изгледа још прошле године схватила колико је тржиште флаширане воде доминантно с трендом раста, па је Европска комисија донела директиву која одједном, уместо флаширане, даје предност води из водовода. У овом документу јасно се каже да би смањење потрошње флаширане воде могло да доведе до уштеде за потрошаче од готово 600 милиона евра годишње. Како се наводи, литар воде из водовода у Европској унији кошта готово 20 центи, што је знатно јефтиније од флаширане воде. Она је обавезала све чланице да побољшају приступ питкој води, пре свега на јавним местима, и боље информишу грађане о квалитету воде са чесме. ЕУ је, у ствари, поручила да је то у интересу јавног здравља и заштите околине, али су многи у овоме видели озбиљну могућност угрожавања флашираних вода. Саговорници „Политике”, који су за наш лист коментарисали ову директиву, рекли су да не верују да нови прописи могу уздрмати рецимо највећу империју минералне воде – „Евијан”, која користи воду с глечера, јер су они управо најближи природној води. Међутим, питање је како ће проћи остали. Они сматрају да се може очекивати поскупљење и једне и друге воде, што је можда и циљ, јер потрошња расте, а ресурси се смањују. Тако је и на нашем тржишту. Можда неприметно, али цене минералне флаширане воде расту. Према истраживању цена основних намирница које „Политика” прати од 2010. године, вода једног од највећих произвођача, у балону од пет литара, са 91 поскупела је више од 50 одсто, па сада кошта 140 динара.

    Потрошња флаширане воде данас по становнику у ЕУ износи 200, а у Србији мање од 100 литара. Када је реч о чесмовачи, она је у Београду, на пример, боља него у унутрашњости. Разлог је то што су водоводи уништили бунаре и први водоносни слој.

    Link Izvora

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com