Чех Виктор Лустиг није измишљени лик у књизи „Човек који је продао Ајфелов торањ”, већ врхунски преварант који је 1925. заиста узео паре бизнисменима, уверивши их да држава хоће да се отараси куле због трошкова одржавања. Џејмс Џонсон и Флојд Милер овим делом су рођеном преваранту, познатом по харизми којом је чак и Ал Капонеу на реч извукао новац, приграбили светску славу, начинивши га узором генерацијама које илегалним радњама покушавају стећи иметак. Репутацију је, пре него је торањ дао у бесцење, стекао продајом прве лажне машине за фалсификовање новчанице од 100 долара.
Поколења су његовим методама и модерном технологијом обезбедила долару од 100 апоена статус најкривотвореније новчанице свих времена.
Наруку им иде то што је „зелембаћ” са ликом Бенџамина Френклина највећи амерички извозни производ, што, по речима економиста, чини и да САД и даље одржавају велики спољнополитички дефицит, не обарајући вредност валуте и ограничавајући увоз. На уштрб стабилности валуте иде то што су новчанице истих димензија, док евро за сваку вредност има другу димензију и боју папира.
На евру је немогуће мањи апоен заменити већим, што је на долару успешно радио Рики Скот Нелсон. Користио је праве новчанице, мењајући мање цифре већим и уносећи, наравно, неопходне измене текста и лика. Долар је претварао у 100, а петици је додавао нулу. Пре него што ће бити утамничен, његових 850.000 долара циркулисало је Њујорком од 1998. до 2002. године. Признаје му се веродостојност, али ни близу како то ради штампарска машина за производњу правог новца. Вероватно је бар трећина валуте у време америчког Грађанског рата била лажна. Банке су тада издавале своје новчанице, а било их је безмало 1.600.
Они ипак нису шампиони масовног фалсификовања, имајући у виду нацистичку операцију „Бернхард” у Другом светском рату, у логору на северу Берлина. Нацисти су хтели да сруше монетарни систем Велике Британије и САД производњом инфлације уз помоћ лажног новца. У „вражјој радионици”, аутентично приказаној у филму „Фалсификатор” немачко-аустријске копродукције, под нацистичким надзором радили су најбољи јеврејски фалсификатори са Саломоном Соловићем на челу.
Због овакве историје и репутације најкритвореније валуте свих времена, 2003. године је „бак” („buck”, израз за долар) измењен. Редизајнирана је новчаница од 20 долара, а десет година касније и „стотка”. Зарад стабилности валуте, уз лик Френклина је постављена плава трака са детаљима видљивим померањем новчанице и слика бакарне мастионице са холографским звоном које мења боје при савијању. Ипак, способност модерних штампача да производе све могуће нијансе боја и њихова доступност олакшавају посао фалсификаторима, због чега ће изглед „зелембаћа” бити мењан сваких седам до десет година. Разматра се и опција да се штампају полимерске, пластичне новчанице, које је тешко кривотворити.
Упркос изменама, долар остаје несигурнији у односу на друге валуте, не у банкама, које лако уочавају лажну тинту и папир, већ на улици, у продавницама и међу туристима.
Операцијом „Бернхард” логораши су успели да у уметност фалсификовања прелију и уметност преживљавања (фалсификовањем су избегли гасне коморе), због које долар и данас мами преваранте. Саломон је у логорској радионици 1945. године, када је операција проширена на фалсификовање новчаница од 100 долара, рекао: „Зарађивање за живот прављењем новца – то је већ директнији пут.”