Gradovi

Henselman: Važno je stalno opipavati puls svemu savremenom

BEOGRAD – Sedmi laureat priznanja „Vip poziva“ Branislav Henselman, izvršni direktor kompanije Balet BC iz Vankuvera, dirnut je i počastvovan priznanjem za koje kaže da je „jedna od retkih, dragocenih mogućnosti koja, po svojoj čistoj prirodi, može da nas natera da zastanemo, napravimo pauzu i razmislimo“.

„Dok su na Beogradskom festivalu igre predstavljeni neki od najistaknutijih umetnika i plesnih kompanija, podjednako je važno da se prizna rad, strast i posvećenost toliko pojedinaca koji čine mogućim ono što mi radimo. Samo u posebnim trenucima zastanemo, napravimo pauzu u našem neumornom maršu napred i pogledamo sve što je urađeno, i još važnije, ono što tek treba da bude urađeno“, rekao je Henselman povodom priznanja kompanije „Vip mobile“ i Beogradskog festivala igre.

Naglašava da je za njega sve uvek bilo zasnovano na kolektivnom radu, jer da bi pogurali neku kompaniju napred i otkrili sav njen potencijal, potrebna je neverovatna količina energije mnogih posvećenih pojedinaca.

„Kada me je Aja Jung pozvala da popričamo o nagradi, bio sam siguran da je htela da se konsultuje oko mogućih kandidata iz celog sveta. Zapravo sam počeo da joj izlistavam imena i čak i kada me je prekinula, da me obavesti da zapravo misli na mene, i dalje nisam skroz shvatio da je govorila o nagradi i meni. Sve do sledećeg dana, kada sam se probudio, novosti nisu doprle do mene. Tako da je malo reći da sam bio iznenađen“, kazao je Henselman.

Rođeni Beograđanin, koji je izgradio impresivnu karijeru u inostranstvu, naglašava da njegove duboke veze sa Beogradskim festivalom igre dolaze iz „zajedničkog pragmatičnog pristupa izvrsnosti u igri, rezultujući kulturnom demokratijom i društvenim, i dalje, ekonomskim razvojem i održivošću, poput svetionika dobre prakse i primera na koji način umetnost i uloga umetnika u društvu može da evoluira“.

On je primetio da ako je umetnost odraz društva na širem planu, onda je jasno zašto je važno stalno opipavati puls svemu što je savremeno.

„Umetnost igra suštinsku ulogu u oživljavanju naše zajednice, čineći je životnom i kreativnom. Ona neguje dijalog i toleranciju, ekonomski razvoj, ohrabruje turizam i kreira osećaj identiteta u okviru našeg globalnog, multikulturalnog okruženja koje se neprekidno razvija. Taj dijalog i društvena interakcija su u srcu svake saradnje koju Balet BC podržava“, rekao je Henselman.

Henselman je iz Srbije otišao pre 25 godina kao veoma mlad i seća se da u vreme kada je živeo u Beogradu, uglavnom su ga zanimale knjige i želeo je da postane bibliotekar.

„Bilo je određene utehe u ideji da se okružim knjigama i do današnjeg dana knjige, koje sam sakupio i dobijao, moje su najveće blago. Iako sam sve vreme igrao, moja prva profesionalna težnja bila je da postanem naučnik, i tako, pre konačne odluke da krenem na konzervatorijum, studirao sam matematiku i biologiju u Minhenu, gde sam išao i u srednju školu. Na neki nacin, taj bibliotekar iz detinjstva i naučnik iz mladosti i dalje utiču na moje razmišljanje i moj pristup radu“, istakao je on.

Da je igra ono čime će se baviti, shvatio je kada mu je ponuđeno mesto u londonskoj Rambert školi, jednom od najprestižnijih konzervatorijuma u Evropi pod tutorstvom čuvenog baletskog pedagoga Ričarda Glastona.

Po diplomiranju igra ga je odvela ponovo u Minhen, a zatim u Njujork, gde je imao sreću, kako kaže, da se sretne, radi i uči od nekih od „najplodnijih umetnika i istinskih prosvetitelja“ poput Mersa Kaningema.

Henselmana je karijera vodila od Njujork Siti Baleta, najveće baletske organizaciji Severne Amerike, preko organizacije „DanceEast“ i Kompanije Majkla Klarka (Engleska) do BC Baleta sa kojim će se predstaviti srpskoj publici 24. marta u Sava Centru na otvaranju Beogradskog festivala igre.

„Kompanija BC je otelotvorenje svega što me je zanimalo tokom moje karijere, najpre kao igrača, a kasnije i kao direktora, a uvek je sve bilo zasnovano na opstanku inovacije u umetnosti. Trupa kombinuje klasični integritet sa savremenim senzibilitetom. Naš rad se zasniva na strogosti i umetnosti klasičnog baleta, a ipak se fokusira i naglašava inovaciju i trenutak koji pripada 21. veku“, objasnio je Henselman.

Radovi, koje će prikazati na 14. Beogradskom festivalu igre, koreografa Kristal Pajt i Šaron Ejal, potvrđuju, prema njegovim rečima, neverovatnu raznolikost umetnika Baleta BC, „dok zatvaraju publiku u magični, poetični svet suštine ljudskog izraza, koji obe umetnice mogu da uhvate na tako veličanstveni način“.

Foto youtube.com

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh