• Gradovi

    Хрватска влада хтела да спречи причу о шпијунирању

    ЗАГРЕБ – Словеначки ПОП ТВ и портал 24ур објавили су да је хрватска влада преко посредника покушала да спречи објављивање информације да хрватска Сигурносна обавештајна агенција (СОА) стоји иза прислушкивања разговора словеначког судије и агента у арбитражном процесу.

    Тај посредник је Иван Тољ, први човек „Стyриа”, аустријског медијског концерна у Хрватској и председник управе Вечерњег листа и 24сата, преноси Индекс писање словеначких медија.

    Портал 24ур.ком, који је део исте медијске куће као и ПОП ТВ , објавио је прошле недеље да је оперативац СОА Давор Франић прислушкивао комуникацију између словеначког представника у Арбитражном суду за међудржавне спорове Јернеја Секолца и словеначке заступнице пред судом из Министарства спољних послова Симоне Дреник из јула 2015. године.

    Новинар ПОП ТВ Јуре Тепина рекао је данас да је дан пре него што је портал објавио име и фотографију хрватског оперативца, једна особа телефоном позвала редакцију тражећи од њих да то не чине.

    „Лобиста који нас је контактирао није чак ни био свестан последица и није знао ко је наредио да се врши притисак на независну словеначку медијску кућу”, казао је Тепина, преноси Танјуг.

    Према његовим речима намера да се објави прича била је позната само двојици новинара ПОП ТВ, преноси СТА.

    „Хрватска је то могла да сазна само специјалним обавештајним методама”, рекао је он сугеришући да је Загреб прислушкивао новинаре.

    Тепина је рекао и да ово није једини покушај Хрватске да спречи објављивање имена хрватског агента и заверу СОА.

    Портал је објавио аудио снимак разговора у којем позивалац каже да „има предлог хрватске владе” и да тражи помоћ. Такође је особу с друге стране жице упитао да ли има „утицаја на ПОП ТВ”.

    „Хрват који је близак с Пленковићем и с председницом Колиндом Грабар-Китаровић, привремени члан Управног одбора и представник власника неколико важних хрватских медија, покушао је да дође до једног од главних директора мултинационалне медијске компаније. Он је познат у Словенији, а још више у Хрватској и радио је с високопозиционираним политичарима у обе земље”, описује 24ур Хрвата који је, како тврде, у име хрватске владе покушао да заустави причу, преноси Индекс.

    Званични Загреб негира наводе о умешаности своје обавештајне агенције и тврди да је прича измишљена.

    „Ако је то тачно питање је зашто би се хрватска страна толико трудила да утиче на неки страни медиј и спречи објављивање приче за коју тврди да је измишљотина”, запитао је словеначки новинар.

    Link Izvora

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com