Novosti online

Између два света

Изложба фотографија „Између два света” аутора Душана Д. Аранђеловића представљена је у Југословенској кинотеци у Узун Мирковој улици. Поставку је отворила историчарка уметности Ирина Суботић. О значају изложбе говорио је Давид Пужадо, директор „Београдског месеца фотографије”.

Поставка, чији је кустос Синиша Влајковић, како је појашњено посетиоцима, дефинише место Аранђеловића у југословенској и српској визуелној уметности 20. века – између примењене и лепих уметности, између источне и западне Европе, између некад и сад – одакле потиче и идеја за назив поставке.

Радови су приказани престоничкој публици први пут после четири деценије, а поједини и премијерно, и имају посебан осврт на портрете великана српске уметничке сцене као што су Милена Дравић, Драган Николић, Ружица Сокић, Предраг Ејдус, Мира Бањац, Владимир Величковић, Радомир Рељић…

Душан Д. Аранђеловић (1939–2003) био је један од најзначајнијих југословенских и српских фотографа и графичких дизајнера друге половине 20. века. Комерцијалном и уметничком фотографијом бавио се од 1969. до 1980. године, а упоредо је радио и као уметнички директор часописа „Дуга”, „Практична жена”, „Аш” и првог југословенског издања модног часописа „Elle”.

У том периоду, а нарочито између 1973. и 1979. године, настао је Душанов јединствен уметнички опус који обухвата студијске портрете знаменитих личности југословенске културно-уметничке сцене седамдесетих, затим портрете особа блиских аутору, модне едиторијале и концептуалне радове.

Током своје каријере, Аранђеловић се успешно бавио и позоришним и филмским плакатом. Његов плакат за „Фест ’79” добио је другу награду на међународном фестивалу филмских плаката у Лос Анђелесу, а аутор је и оригиналног плаката за филм „Андерграунд” Емира Кустурице.

Самосталну изложбу фотографија Аранђеловић је приредио у Музеју примењене уметности 1978. године. Тада је приказано двадесетак радова величине 104 пута 104 центиметра, што представља једну од првих изложби фотографија великог формата у Југославији.

Овакав приступ отворио је нов поглед у начину презентације фотографије у галеријском простору и променио однос посматрача према овом медију, чиме је фотографија закорачила у територију која традиционално припада сликарству. У том смислу, Душан Аранђеловић данас се с правом може сматрати једним од пионира савремене уметничке фотографије у Србији.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh