Sa prvim vesnicima otopljavanja i dolaska lepšeg vremena aktiviraju se i kupci polovnih automobila.
Ako spadate među njih, a nemate dovoljno iskustva da procenite da li je automobil koji vam se sviđa u dobrom stanju, donosimo vam nekoliko saveta na šta bi trebalo da obratite pažnju…
Mnoge stvari su važne pri odabiru, ali osnovne su dve: da nije vraćena kilometraža na vozilu i da automobil nije učestvovao u saobraćajnoj nesreći.
U Srbiji su, javna je tajna, na velikom broju polovnjaka rađene mahinacije sa kilometražom, a gomila polovnjaka koji su kod nas u ponudi je udarana i loše popravljena.
Postoje načini da se utvrdi da li je kilometraža umanjena, a takvu uslugu nudi, na primer, Auto-moto savez, a proveru možete obaviti u ovlašćenom servisu, pomoću servisne knjižice ili kontaktiranjem sa prethodnim vlasnicima.
Kad je reč o proveri da li je na automobilu bilo oštećenja od sudara, čak i ako se neko dobro potrudio da ih sakrije, donosimo deset osnovnih koraka:
Položaj volana
Volan ne stoji pravilno, nešto nije u redu. Možda je prethodni vlasnik brzo prešao preko rupe ili ivičnjaka, a možda je učestvovao u saobraćajnoj nezgodi. U svakom slučaju, proverite trap.
Proverite stakla
Na bočnim prozorima, često i na prednjem vetrobranskom staklu, ispisani su podaci o godištu vozila i proizvođaču. Ukoliko na svim staklima podaci nisu isti, znači da je automobil udaren, pa je obavljena zamena.
Refleksija boje
Parkirajte automobil tako da mogu da se uoče linije na farbi. Zahvaljujući ovim linijama lakše možete pronaći eventualna udubljenja nastala na limariji.
Broj šasije
Broj šasije se često falsifikuje, to svi znamo. Kupac amater će teško primetiti da li su brojevi prekucani, pa proveru treba poveriti profesionalcu. Dakle, dobro otvorite oči.
Tragovi
Da li su branici bili udareni i kako da znate da li je možda menjana hauba? Pogledajte da li su spojevi i zazori na svim delovima karoserije jednaki.
Razmak između limova
Obratite pažnju na mesta na kojima se farovi spajaju sa karoserijom i da li ima malih razmaka među spojevima. To takođe može da sugeriše da je bilo intervencija na donjem delu automobila.
Kakva su vrata
Ne zaboravite da probate kako funkcionišu vrata na automobilu. Ukoliko se zatvaraju samo kada jače zamahnete, odnosno ako se čuje prasak, nešto nije u redu. Možda su šarke i ram savijeni u nekom sudaru.
Varovi
Ima il tragova zavarivanja ili da su menjane bočne stranice ukoliko je došlo do jačeg sudara sa nekim vozilom? Na našem primerku, nema sumnje, sve je originalno.
Testiranje boje
Za neka oštećenja potrebno je farbanje u nadi da potencijalni kupac neće primetiti razliku. Po pravilu, debljina sloja bi trebalo da iznosi između 0,1 i 0,2 milimetra. Ukoliko je sloj deblji, automobil je po svemu sudeći prefarban.
Lampa test
Ponekad se tragovi nezgode kriju kod točkova ili iza poklopca. Zato je u ovim slučajevima baterijska lampa odličan asistent. U principu, najvažnije je da automobil koji vam je zanimljiv ne gledate po mraku ili po kiši.
Autor: Ekipa „Auto Bilda“