Novosti online

Какву телесну дупљу има петрово уво

„Наставнице, извините, ја ништа нисам знао.“ Биологичарка из једне београдске основне школе добила је од свог ученика овакав одговор на питање:

– Како је било на тесту?

Ради се о општинском такмичењу из биологије у недељу, а београдска наставница са којом смо разговарали и која је желела да остане анонимна, само је једна од многих њених колега у Србији чији ђаци су остали збуњени претешким тестом који су имали испред себе. Активи наставника биологије из Београда, Новог Сада, Зрењанина, Чачка, Ужица, Сомбора и бројних других градова Србије послали су своје примедбе на тест општинског такмичења Министарству просвете, науке и технолошког развоја, школским управама, као и Српском биолошком друштву и Биолошком факултету Универзитета у Београду. У њима они наводе да су поједина питања непримерена узрасту, да се тичу градива које ђаци тек треба да раде или којег чак и нема у школским уџбеницима, да тестови за основце врве од латинских термина, да се у први план стављало репродуктивно знање, односно „бубање“, а не оно функционално. Биологичари, чије су бројне примедбе објављене на сајту „Био-блог“, наводе да је од ђака тражено да наводе латинске термине за које верују да ни сами аутори теста не би знали без консултовања књига да их поброје. Актив биолога из Сомбора тражио је, такође, прецизне податке за свако питање са тестова за основце – на којој се страници и у којем уџбенику налази одговор на питање. Неких питања, пишу даље они, и нема у школском градиву. Чачански биолози, због свих ових замерки, нису чак ни желели да прегледају тестове.

У задатку за седми разред тражено је да се наведе до када се у коштаној сржи, у унутрашњости дугих костију, стварају ћелије крви: до пете, до десете, 20 или 30 године, а ћелије крви се стварају током читавог живота

Наша саговорница наводи да су ђаци шестог разреда, на пример, имали следеће питање: На црту иза назива организма упиши одговарајући број 1, 2 или 3 у зависности од тога да ли наведена животиња има лажну телесну дупљу, праву телесну дупљу или нема телесну дупљу. А онда се наводе организми: живородац, петрово уво, филарија, волак, трихина, пијавица, кишна глиста, човечија глиста, планарија, дечија глиста, свињска пантљичара, обелија, трахионила, морска крвгача, хоботница… То су само неки организми. У задатку их је укупно седамнаест.

– Ово није биологија за дете које има 12 година. Само за одређене групе биолога је важно да ли неки организам има или нема телесну дупљу. Онај ко се бави еволуционом биологијом, на пример, мора то да зна – каже наша саговорница.

Када се прочитају бројне замерке, не чуди што је један шестак, како се наводи на „Био-блогу”, после десет минута од почетка такмичења позвао наставницу и рекао јој: „Извините, ја сам добио погрешан тест.“

Биологичари имају примедбе и на грешке у самом тесту. Неким задацима фалили су знаци интерпункције, поједине слике у тестовима биле су нејасне приликом копирања. Побројане су чак и грешке како у самом тесту, тако и у кључу за његово решавање.

– Рецимо, у задатку за седми разред тражено је да се наведе до када се у коштаној сржи, у унутрашњости дугих костију, стварају ћелије крви: до пете, до десете, 20 или 30 године, а ћелије крви се стварају током читавог живота. Шта ако неко старији од 30 година поломи ногу, ако се већ ћелије не стварају читавог живота? – пита се ова наставница.

Ђаци шестог разреда на општинском такмичењу из биологије имали задатак да поброје какву телесну дупљу има 17 организама

Она додаје да је према подацима са којима тренутно располаже свега двадесетак ученика у Србији прошло на овом тесту. Такође, у чак 47 општина у Србији нема ниједног пласираног ђака.

– Ми обично на републичком такмичењу имамо између 50 и 150 ученика. Када видите овогодишње резултате, и то са општинског такмичења, морате да се запитате да ли нешто није у реду са тестом или више од 1.000 наставника биологије у Србији не зна да ради свој посао. Не знамо ко је аутор тестова, једино знамо да су организатори Српско биолошко друштво и Биолошки факултет Универзитета у Београду – истиче наша саговорница.

Већина биологичара, који су послали своје примедбе тражи да тест буде поништен и такмичење поновљено. У основној школи „Дринка Павловић“ за данас је сазван ванредни састанак београдског Стручног актива наставника биологије, а једина тачка дневног реда је управо такмичење. Састанак ће дан касније и у Српском биолошком друштву.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh