Ekonomija

Mali: Otpis duga Er Srbije „Tesli“ stara priča

avion, aerodromFoto: Guliver/Getty/Thinkstock

Otpis duga predviđen je ugovorom o osnivanju nacionalne aviokompanije Srbije, koja je naslednik Jat ervejza, izjavio je danas predsednik Nadzornog odbora Er Srbije i beogradski gradonačelnik , Siniša Mali.

„Ne vidim šta je tu novo, ni šta je tu vest. Od nas je traženo da objavimo ugovor Vlade Srbije i Etihada. Taj ugovor je objavljen pre godinu i po dana, polovinom 2014. godine i u tom ugovoru jasno pišu prava i obaveze jedne i druge ugovorne strane“, rekao je Mali u Vladi Srbije na pitanje novinara da prokomentariše zaključak Vlade Srbije kojim predlaže aerodromu „Nikola Tesla“ da otpiše dug Er Srbiji i koliko štetu Aerodromu nanosi takav potez.

Mali je ocenio da je Er Srbija u ovom trenutku najuspešnija i najveća aviokompanija u regionu.

„Prošle godine je profit Er Srbije bio četiri miliona evra, a pretprošle godine 2,7 miliona evra. Kompanija se potpuno oporavila od ivice bankrota na kojoj je bila 2012. i 2013. godine“, rekao je Mali i naglasio da se ugovorne obaveze koje je preuzela Vlada Srbije i koje je preuzeo Etihad u potpunosti ispunjavaju.

Važno da Aerodrom i Er Srbija dobro rade

Otpust duga koji je zatražen od beogradskog aerodroma prema „Er Srbiji“ predviđen je ugovorom i zbog toga niko neće trpeti, niti imati štetu, izjavila je danas potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović. „Ne vidim nikakav problem što smo ispoštovali ne samo ugovornu obavezu, nego smo omogućili da se dalje radi. To što je država sada uradila jeste da je omogućila da i Aerodrom i Er Srbija dalje rade“, rekla je ministarka. „Vi meni hoćete da kažete da ce aerodrom imati ozbiljne probleme zato što je u ugovoru koji postoji oprošten novac za Er Srbiju, ali zar ne mislite da je odlično što je Er Srbija ovde, što aerodrom i Er Srbija danas funkcionišu i prihode koji ostvaruju su takvi da ne bi to mogli da zamislimo pre dve godine“, odgovorila je Mihajlović na pitanje novinara KRIK-a da li je aerodrom na šteti zbog toga.

Mali je naveo da se sve informacije o otpisu duga nalaze u samom ugovoru, koji je transparentan, javan i objavljen na sajtu Vlade Srbije već godinu i po.

Kako je ocenio, pre dolaska Er Srbije, procena vrednosti aerodroma je bila oko 100 do 150 miliona evra, a sada, s obzirom na povećanje saobraćaja od oko 60 odsto, vrednost je procenjena na oko 500 miliona evra.

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović ocenila je da aerodrom „Nikola Tesla“ sada vredi najmanje četiri puta više i da se ne bi razvijao ovom brzinom da nema Srbije.

„Mi imamo aerodrom koji se razvija i koji jedini u regionu ima trend rasta. Ne vidimo nikakav problem što smo mi ispoštovali naše ugovorne obaveze, i što smo omogućili da dalje radi i Er Srbija i Aerodrom“, navela je Mihajlović.

Na pitanje novinara zašto se privatizuje aerodrom ako tako dobro posluje, Zorana Mihajlović je rekla da o tome još nije doneta konačna odluka i da ništa neće biti urađeno netransparentno, kao i da će najpre biti izabran privatizacioni savetnik.

Vlada Srbije zatražila je od beogradskog aerodroma otpust duga od preko 22 miliona dolara koji je napravila kompanija Er Srbija, objavila je danas Mreža za istraživanje kriminala i korupcije – KRIK.

Kako se navodi u tekstu KRIK-a, 30. decembra 2015. je Vlada Srbije odlučila da pomogne ER Srbiji u kojoj ima 51 odsto vlasništva, a 49 odsto kompanija Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Vlada je pripremila zaključak kojim se aerodromu predlaže da otpiše dugovanja Er Srbije nastala u periodu od 1. oktobra 2014. do 18. septembra 2015. godine, a na zaključku se, kako navodi KRIK, nalazi potpis Novaka Nedića, generalnog sekretara Vlade.

Zaključak i nacrt sporazuma, po pisanju KRIK-a, poslati su aerodromu, aviokompaniji, Ministarstvu privrede i Ministarstvu finansija.

KRIK je podsetio da do danas nisu objavljeni svi delovi ugovora koji je Vlada potpisala sa Etihadom 1. avgusta 2013.

Mihajlović:Otpustom duga niko neće trpeti, postoji ugovor

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh