• Gradovi

    Mali sa predsednikom Skupštine grada Teherana

    Gradonačelnik Beograda vozio metro u Teheranu

    Mali je, prilikom obilaska metroa u Teheranu, upravljao kompozicijom podzemne železnice, vozeći kroz nekoliko stanica. Mali je u službenoj poseti Teheranu, a domaćini, koji su ga danas uputili u to kako funkcioniše saobraćaj u glavnom gradu Irana, u kojem se svakog dana na ulicama nađe dva miliona vozila, omogućili su mu da upravlja jednom kompozicijom metroa. “Bilo je impresivno“, rekao je Mali i objasnio da, inače, ima iskustvo u upravljanju svim prevoznim sredstvima, ali mu je ovo bila prva, jedinstvena prilika da „vozi“ metro. „Nisam do sada upravljao kompozicijom metroa, a sada sam imao priliku da to uradim”, rekao je Mali novinarima i zahvalio domaćinima koji su mu to omogućili. Mali je, po obilasku Centra za kontrolu saobraćaja, naveo da je ceo teheranski metro proizvod domaće pameti, a da će Beograd moći da iskoristi deo njihovog iskustva. Gradonačelnik je rekao da će do kraja godine biti urađen projekat za prve tri linije beogradskog metroa, nakon čega će krenuti izbor izvođača. Teheran za sada ima pet linija metroa, koje su duge oko 200 kilometara, a u naredna dva meseca planirano je otvaranje još dve, dok bi za godinu dana trebalo da ima metro linije u dužini od 300 kilometara. Žene i muškarci mogu da se voze zajedno u jednoj kompoziciji, ali su u metrou prva dva i poslednji vagon predviđeni samo za žene, koje žele da se voze bez prisustva muškaraca.

    TEHERAN – Gradonačelnik Beograda Siniša Mali počeo je danas zvaničnu posetu Teheranu razgovorom sa predsednikom Skupštine grada Mehdi Čamranom o saradnji dva grada u oblasti infrastrukture, saobraćaja, kulture i obrazovanja.

    Mali i Čamran su se saglasili da su odnosi Irana i Srbije dobri, ali da postoji mnogo prostora za još bolju saradnju u budućnosti, kao i nebrojne mogućnosti za razmenu iskustava i zajedničke projekte dva grada, te da su infrasktruktura, turizam i kultura samo neke od oblasti u kojima dva grada mogu bliže sarađivati.

    Gradonačelnik Beograda je naveo da veruje da će sledeće godine biti izgrađeni parkovi prijateljstva Beograda i Teherana u oba grada, te da će uskoro mladi umetnici iz glavnog grada Irana izlagati svoja dela i u Beogradu.

    Mali je naveo i da se nada da će više građana Irana poželeti da vidi Srbiju, a Srbi Iran, navodeći da se na taj način mogu srušiti predrasude koje možda postoje među ljudima i otvoriti put za dalju privrednu saradnju dve zemlje.

    “Beograd je jedan od najstarijih gradova u Evropi, a svi znamo istoriju Irana. Razvojem turizma možemo da povežemo dva naroda i otvorimo mogućnosti, pogotovo za privrednu saradnju dve zemlje”, naveo je Mali i dodao da će po povratku u Srbiju obavestiti predsednika države i vlade o svojoj poseti i mogućim oblicima saradnje.

    Mali je naveo da Beograd može da iskoristi iskustvo Teherana u oblasti komunalnih usluga budući da je taj grad veoma napredovao u implementaciji koncepta “pametnih gradova”.

    Gradonačelnik Beograda je rekao da je istorija dve zemlje slična, navodeći da Srbija zbog svog položaja u proteklih stotinu godina nije propustila nijedan rat na Balkanu.

    Naveo je da je i Srbija dugo godina bila pod sankcijama, ali da je sada stabilna zemlja, sa pozitivnom stopom privrednog rasta i padom nezaposlenosti iz godine u godinu.

    “Cilj naše posete Teheranu je da vidimo kako možemo da ojačamo odnose dve zemlje i sa Teheranom pokrenemo još bolju saradnju”, naveo je Mali.

    Predsednik Skupštine grada Teherana rekao je da su dve zemlje kroz istoriju imale prijateljske odnose i da je na ovoj i sledećim generacijama da ih dodatno poboljša.

    “Imali smo dobru privrednu saradnju i radićemo na tome da je poboljšavamo”, rekao je Čamran.

    On je naveo da je Teheran poslednjih godina izgrađen, ali da se, osim na poboljšanju infrastrukture, radilo i na izgradnji kulturnih institucija i zabavnih sadržaja.

    Mali će se u toku dana sastati i sa gradonačelnikom Teherana Mohamadom Bekerom Galibafom, sa kojim će potpisati Memorandum o razumevanju dva grada.

     

    Mali: Beograd dobija Centar za upravljanje saobraćajem

    Beograd radi na projektu izgradnje jedinstvenog centra za upravljanje saobraćajem, po uzoru na Teheran, koji, s obzirom na veličinu tog grada, ima jedan od najefikasnijih sistema upravljanja javnim prevozom u svetu, izjavio je Mali.

    Mali je po obilasku Centra za kontrolu saobraćaja u Teheranu i nekoliko stanica metroa rekao da Grad Beograd radi na projektu izgradnje jedinstvenog centra za upravljanje saobraćajem, koji će koordinirati upravljanje javnim prevozom, vozilima policije, hitne pomoći i vatrogasnih jedinica.

    “To su iskustva koja smo preuzeli iz Moskve, a sada smo videli kako to funkcioniše i u Teheranu”, rekao je Mali novinarima.

    On je dodao da Beograd radi i na projektu koji bi omogućio povezivanje 115 najvećih raskrsnica u Beogradu optičkim kablovima, kako bi u potpnosti bile kontrolisane iz jednog centra.

    “Na taj način ćemo optimizovati naš saobraćaj, što je Teheran već uradio. U tom poslu nam mogu pomoći u velikoj meri”, istakao je gradonačelnik.

    On je, nakon razgovora sa zamenikom direktora teheranskog Centra za kontrolu saobraćaja Alijem Abdulapurom, upravljao kompozicijom podzemne železnice, vozeći kroz nekoliko stanica.

    Teheran ima integrisan sistem upravljanja saobraćajem, koji omogućava efikasniju i značajno bolju kontrolu saobraćaja u gradu sa oko 12 miliona stanovnika.

    Zato je upravljanje sistemom saobraćaja jedna od oblasti u kojima Teheran i Beograd mogu zajedno da rade u narednom periodu u okviru implementacije koncepta “pametnih gradova”, koji sprovode oba grada, kaže gradonačelnik.

    Mali je rekao i da će Beograd do kraja godine imati projekat za prve tri linije beogradskog metroa, kao I da se razmišlja o dva koncepta razvoja.

    Abdulapur je u izjavi srpskim novinarima rekao da Teheran za sada ima pet linija metroa, koje su duge oko 200 kilometara, te da se u naredna dva meseca planira otvaranje još dve.

    Za godinu dana Teheran bi trebalo da ima 300 kilometara duge metro linije.

    Inače, stanovnici i posetioci Teherana mogu da se voze metroom, gradskim autobusima i taksijem.

    Žene i muškarci mogu da se voze zajedno, ali su u metrou prva dva i poslednji vagon predviđeni samo za žene, koje žele da se voze bez prisustva muškaraca, dok su i autobusi podeljeni na “muški i ženski” deo, ali nije zabranjeno da se voze zajedno.

    Gradske ulice su gotovo u svakom delu dana, pa i posle ponoći, preplavljene automobilima, a, prema nekim procenama, dnevno se na ulicama nalazi i više od dva miliona automobila.

    Foto Tanjug/ N.Jovanović, arhiva

    Izvor: Tanjug
    1 Komentar

    1 Komentar

    1. Љубомир Костић

      10. септембра 2016. at 11:42

      Крајем 1998. године почео сам да радим у предузећу које је производило дизалице и почетком 1999. године, пред почетак бомбардовања НАТО пакта, испоручило је своје производе купцу у Ирану. После неколико месеци, када смо већ били у рату, стигла је уплата за испоручене дизалице у вредности од преко милион америчких долара. Поред своје личне одушевљености изводом са пословног рачуна банке на коме је стојао износ од преко милон долара у динарској противвредности, истакао бих да од привредне сарадње с Ираном не треба бежати. Напротив, ради се о великој земљи с широким тржиштем, али и о земљи која је искусила различите, сада већ превазиђене, међународне санкције. У таквим околностима, сигуран сам да имамо шта да понудимо привредницима, купцима и туристима из Ирана. Љубомир Костић

    Odgovori

    Одустани од одговора

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com