Ekonomija

MAT: Ne slušati MMF oko kursa i EPS-a

dinar, novac, jedanFoto: Mondo/ Stefan Stojanović

Stamenković je ocenio da su sporna dva stava MMF-a, koje je izneo šef misije za Srbiju i ocenama šefa Misije Džejms Ruf.

Prvi vezano za predlog da NBS da dozvoli veće klizanje kursa i tako podigne inflaciju, a drugi vezano za poskupljenje struje.

MAT je saglasan sa izjavom guvernera NBS, da ta institucija ne bi trebalo i da neće ugroziti stabilnost finansijskog sistema.

„Kad zamrznete plate i penzije a imate inflaciju od četiri odsto, one u stvari za taj isti procenat padaju Zato smatramo da inflaciju i ne treba gurati“, rekao je Stamenković na predstavljanju najnovijeg broja MAT-a.

Govoreći o navodima MMF-a da će o ceni struje biti reči kad prođu izbori, Stamenković je rekao da je cena struje u Srbiji niska, ali da to nije odlučujući faktor.

Stamenković je rekao da je poskupljenje struje moguće odložiti jer su rezultati poslovanja EPS-a drugačiji od onih koji su prognozirani u vreme kada su je sklopljen dogovor sa MMF-om.

Kako je naveo, prema preliminarnim rezultatima, EPS je u 2015. imao zaradu 2,5 milijarde dinara, umesto planiranog minusa.

U EPS-u nisu povećane plate

Stamenković nije podržao sumnje Fiskalnog saveta da je EPS prošlogodišnje povećanje cene prelio u veće plate, i smatra da to nije tačno. „Prosečne zarade u EPS-u u januaru ove godine su u dinar iste kao i zarade u prošloj godini“, rekao je on.

On je zapitao i „otkud to MMF-u da iz EPS-a sada treba da ode 1.000 zaposlenih“.

U 2014. godini je, podsetio je on, broj zaposlenih u tom sektoru pao za 500.

„Ne tvrdim da nema viška u EPS-u, ali nema podatka da je u 2015. smanjen broj za 3.000“, kaže on dodajući da je proizvodnja EPS-a u 2015. u plusu.

Stamenković je naveo i da je Fijatu u Kragujevcu potrebna proizvodnja novog modela i istakao da nije moguće održati maksimalnu proizvodnju iz 2013. godine, ako se proizvodi samo jedan model.

On je ocenio da bi i izvoz Fijatovih 5.000 automobila iz Srbije na rusko tržište bio jednokratan potez i da se postavlja pitanje šta bi bili detalji tog ugovora, odnosno da li izvoz bio uslovljen uvozom vozila sa ruskog tržišta.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh