Novosti online

На академијама нас не уче како се опстаје

Делујемо са стране готово као ексцес, нарочито у нашој средини. Представљамо врсту аномалије: да опстајемо и постојимо толико дуго… овако коментарише 25 година рада и трајања Дах театра Дијана Милошевић, редитељка и уметничка директорка ове трупе. Тим поводом ауторски тим Дах театра припрема занимљив програм обједињен под насловом „ПостОјање/ ПостАјање” који ће трајати од 30. јуна до 3. јула уз учешће бројних гостију из земље и иностранства. Програм је замишљен као платформа где ће се размењивати искуства о начинима опстанка и трајања у савременој сценској уметности данас. Кроз форме динамичних разговора, представа, демонстрација, радионица, перформанса истраживаће се теорија и пракса неопходна за креирање савремене позоришне уметности у оквиру трајних уметничких колектива.

Ту су и бројни гости, са српске стране Миодраг Табачки, Мирјана Карановић, Иван Меденица, Милена Драгичевић Шешић, Милена Богавац, Сташа Зајовић…. као и инострани учесници списатељица Кристин Еванс, Денис Барнет, професор и теоретичар заслужан за промоцију српске драме у САД, Џил Гринхалш, редитељка и оснивачица чувене Магдалена мреже жена у савременом театру, и многи други.

Током слављеничких дана неуморне „дахице” ће представити публици и све четири представе са свог репертоара: „Невидљиви град”, „Дрхтај руже”, „Алиса у земљи змаја” и позоришну инсталацију „Нестали” као и нову демонстрацију рада Иване Миленовић Поповић „Можда сањати!”…

– Желели смо да направимо контекст у којем бисмо поделили 25 година сценског искуства зато што је трајање нешто што је неопходно у свакој култури. Трајање је и нешто што је код нас константно проблем. Сведоци смо да се на овим просторима свака традиција прекида и стално сви крећу из почетка. Имали смо срећу да се наслонимо на традицију уметника из целог света, Один театра, Гротовског, Мејерхољда. Али нам је са друге стране било тешко јер нисмо имали такав пример и код нас. Зато после толико година искуства желимо да поставимо неку врсту модела како да млади уметници који би хтели да остану у овој земљи направе своју причу, свој уметнички колектив који ће трајати кроз време, каже Дијана Милошевић уз напомену:

–На уметничким академијама нас уче како да развијамо наше креативне способности, али се јако мало говори или уопште не о томе како опстати у врло комплексним, необично тешким околностима, или како развијати тактике опстанка. Како опстати организационо, економски, посебно у нашим условима, мада генерално у свету услови нигде нису лаки, ни идеални.

Без обзира колико је тешко одржавати креативну ватру коју Дах театар негује пуних 25 година уметнички тим ове трупе истрајава и на новим представама. Тако ће већ 23. и 24. априла у још увек матичном простору у Марулићевој улици извести и своју представу за децу „Алиса у земљи змаја”, у режији глумице Маје Митић. У Дах театру увелико теку припреме и на представи „Декаде” чија премијера се очекује на јесен. Процес рада на представама Дах театра је деликатан јер им полазиште није класичан драмски текст већ тема.

– Представа „Декаде” биће базирана на интервјуима са генерацијом људи који су стари преко 80 година. Разговараћемо, рецимо, са научником Владимиром Ајдачићем, Александром Гашићем, глумицом Радом Ђуричин, редитељем Дејаном Мијачем и другима. Постоји цео скуп људи који су узбудљиви саговорници, а живели су у периоду који се највише у историји цивилизације мењао. Никада раније људи нису доживљавали толико промена, то су људи који се сећају живота без телевизора, а који данас раде на компјутеру. Реч је о генерацији која је прошла кроз велике трансформације, генерације која је проживела огромне промене које су биле идеолошке, историјске, од великог заноса до распада једне идеје до садашњег времена. Са њима ћемо причати на тему шта имају да нам поруче, са фокусом како су сачували језгро својих вредности у околностима где су често ишли и против и испред свог времена, каже наша саговорница.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh