BEOGRAD – Trenutno stanje, poboljšanje položaja i ravnopravnost dece sa smetnjama u razvoju u okviru obrazovnog sistema u Srbiji, danas je bila tema konferencije Inicijative za prava osoba sa mentalnim invaliditetom MDRI-S i Inicijative za inkluziju VelikiMali, u saradnji sa Poverenikom za zaštitu ravnopravnosti.
Poverenica Brankica Janković podsetila na probleme dece sa smetnjama u razvoju i njihov status u društvu, ističući s kakvim se problemima suočavaju u obrazovnom sistemu.
„To što mi ne dobijamo veliki broj pritužbi zbog diskriminacije dece sa smetnjama, ne znači da takvih primera nema,“ rekla je Janković i naglasila da je informisanje javnosti o tome važan mehanizam u borbi protiv diskriminacije.
Jedan od učesnika konferencije, Nikolas Bizel iz Delegacije EU u Srbiji kaže da je deci sa smetnjama u razvoju neophodna podrška u obrazovanju u lokalnim samoupravama.
„Zbog socijalne isključenosti, deci sa posebnim potrebama su smanjene šanse za normalni život, i zbog toga treba sprovoditi zakonske akte i praksu,“ rekao je Bizel.
Savetnik UN rezidentnog koordinatora u Srbiji Klod Kan da doprinos može da pruži dobar pravni okvir i da kroz obrazovanje diskriministana deca treba da budu usmerena na svoj razvoj u svakom pogledu kako bi postali ravnopravni članovi društva.
Kan se osvrnuo i na rasnu segregaciju kao primer društvene diskriminacije.
Među učesnicima su bili i mladi panelisti Poverenika za zaštitu ravnopravnosti koji su organizovali radionice u deset gradova i uključili 444 mladih ljudi.
Mladi su pričali o svojim iskustvima u praksi i potvrdili da je naše društvo društvo stereotipa.