Novosti online

ОД ЛЕТА НА „ПРОКОПУ” – До перона коначно и лифтовима

Уградња два станична елеватора почела крајем фебруара и тај посао требало би да буде окончан до средине јуна. – Превозиће путнике, тешко покретне и старе, као и особе са инвалидитетомУместо да се са тешким коферима спуштају степеницама и потходницима, како би стигли до перона, путници централне железничке станице „Београд центар” од овог лета моћи ће коначно да до перонског дела силазе лифтом. Уградња два лифта на „Прокопу” почела је 25. фебруара и тај посао требало би да буде окончан до средине јуна. Елеватори ће имати носивост од по хиљаду килограма и превозиће путнике, тешко покретне и старе и особе са инвалидитетом.

– Сваки од њих може да прими по 13 особа. Путници са коте 105 имаће могућност да се директно спусте на пероне. Лифтови ће се налазити у зони шестог перона, а биће постављени и пиктограми који ће усмеравати путнике – указују у „Инфраструктури железнице Србије”.

Лифтови, за које су урађени отвори који су конзервирани, уграђују се независно од тога што „Прокоп” још нема станичну зграду.

– „Инфраструктура” је обезбедила новац и спровела све неопходне процедуре за изградњу лифтова, пратећи потребе путника и корисника услуга. У претходном периоду, свесни чињенице да лифтови недостају, наши и дежурни радници „Србија воза” помагали су путницима. Постављена је и покретна платформа која им је омогућавала да се лакше попну са шестог перона до чекаонице и благајне. Али, то су свакако била изнуђена и привремена решења – наводе у „Инфраструктури”.

Да би лифтови, дугорочно решење, били готови до половине јуна, радници „Прогреса” из Малог Зворника, и „ГТ лифта” из Београда, фирми који су добили посао, имају задатак да просеку плоче, монтирају челичне конструкције, поставе и уграде елеваторе, али и пиктограме. Пре предаје лифтова на употребу, радници фирми које су победиле на тендеру мораће да среде и тротоаре и прилазне површине, али и да поставе надстрешнице у зони лифтова.

На „Прокопу” је крајем 2018. завршена изградња дела бетонске плоче. То је била међуфаза у градњи новог станичног комплекса, која је подразумевала проширење плоче за 130 метара са западне стране. Урађена је aрмирaнoбeтoнска кoнструкциjа првoг пeрoнa и плoчe кoja дeлимичнo нaткривa први и други кoлoсeк. Дoгрaђeнe су aрмирaнoбeтoнскe кoнструкциje, тeмeљи, стубoви и грeдe, заштићена је aрмaтура гдe je билo нeoпхoдно. Тако станица „Београд центар”, чији сређени перонски део је отворен у јануару 2016, има око 40.000 квадрата плоче од 45.000 колико би укупно требало да има.

Ови радови, вредни oкo 400 милиoнa динaрa финaнсирaни су срeдствимa прeoстaлим из кувајтског крeдитa којим је сређиван перонски део „Прокопа”. Ове године, како су раније најавили надлежни, очекује се да Кувajтски фoнд зa aрaпски eкoнoмски рaзвoj oдoбри крeдит и зa сређивање преосталих сeгмeната плoчe и изградњу стaничне згрaде.

Мање је извесно када ће почети градња станичног здања „Прокопа”, који надлежни сматрају функционалном и уређеном станицом, иако јој много тога још фали. Крајем 2017. најављивано је да би градња могла да почне у току 2018, али и та најава се изјаловила.

На „Прокопу” од крупнијих ствари треба да се среде и приступне саобраћајнице из правца ауто-пута за Ниш. Овај посао могао би да крене и у току 2019. Како је крајем 2018. за наш лист истакао Горан Весић, заменик градоначелника за ову годину је у плану расписивање тендера за приступне везе „Прокопу” из правца ауто-пута, односно чим се заврши експропријација.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh