Gradovi

Odijar: Želja mi je da snimam sa američkim glumcima

Odijar: Nagrada za buduća ostvarenja

MOKRA GORA – Istaknuti francuski režiser Žak Odijar, gost 9. „Kustendorfa“, kojem je posvećen i program „Retrospektiva velikana“, izjavio je danas da je zanimljivo dobiti Nagradu za buduće filmove, jer ga to predstavlja mladim čovekom koji ima celu budućnost pred sobom.

„Obično, kada dobijemo nagrade, to se odnosi na sve što smo radili i uradili do sada, pa se sami sebi učinimo nekako starim, a Nagrada za buduće filmove me predstavlja mladim čovekom koji ima celu budućnost pred sobom“, rekao je Odijar u intervjuu Tanjugu.

Govoreći o nagradama, autor filmova „Čitaj mi sa usana“, „Otkucaj koji je moje srce preskočilo“, „Rđa i kost“, „Prorok“, „Dipan“, višestruki dobitnik nagrade Cezar i laureat prošlogodišnje Zlatne palme, kaže da je potpuno drugačiji osećaj kada se ona dobije u Londonu, Berlinu, Venciji ili u Kanu.

„Dobiti Zlatnu palmu u Kanu znači međunarodno priznanje. Kan je sam po sebi mesto koje predstavlja svetsko tržište i izuzetno je izražen komercijalni aspekt. To znači da će te filmove ljudi gledati širom sveta“, naglasio je Odijar, prošlogodišni dobitnik tog prestižnog priznanja.

„Cezar ili Bafta su nagrade koje dodeljuju akademije, očevi u ovoj umetnosti koji vam odaju priznanje, to je velika čast i ja sam vrlo osetljv na to. Čast mi je što se mojim delima bave takvi ljudi i iznose mišljenja o onome što sam uradio“, dodao je režiser.

On je ocenio i da se u Kanu komercijalne i simbolične nagrade, dve potpuno drugačije stvari, objedinjuju.

„Mislim da još nisam svestan šta za mene znači nagrada koju sam dobio u Kanu. Na neki način ona predstavlja jedan veliki porodični portret sa tim velikanima“, istakao je slavni režiser.

Tema koja ga opseda je uticaj novih tehnologija na klasičan film i njegova budućnost, o čemu, priznaje, mogao bi nedeljama da govori.

„Ovim festivalom veliki sineasta Emir Kusturica pokazuje da ima poverenja u budućnost filma i onoga što stvaramo. Ja vidim povezanost sa istorijom i sa nasleđem, sa onim što je rađeno do sada i onim što treba dati u smislu filma. Mladi ljudi do 30-35 godina to razumeju, povezani su sa istorijom filma. Već mlađi od njih deo su revolucije koja je nastala sa novim tehnologijama i oni više nisu povezani toliko sa istorijom filma“, konstatovao je Odijar, videvši u tome ironiju „Kustendorfa“.

On smatra da mladi autori čine „drugi kulturološki svet“.

„Emir i ja smo generacija, kada smo se odlučili da se bavimo filmom bilo je jasno da ćemo preuzeti svo to filmsko nasledstvo iz prošlosti, da ćemo znati kakva je bila istorija filma“, rekao je Odijar.

On je primetio da reditelji danas bez znanja o filmu i istoriji filma mogu da prave filmove, a on je, priznaje, zbog toga u čudu.

To je, dodao je režiser, posledica vremena i on to ne kritikujem, već samo analizira i kaže da je to tako.

„Očigledno da je ranije postojala povezanost sa istorijom filma, koja više ne postoji“, istakao je reditelj.

Odijar planira da njegov sledeći projekat bude vestern po romanu „The Sisters Brothers“ kanadskog autora Patrika de Vita, sa Džonom Si Rajlijem u glavnoj ulozi, što će biti njegov prvi film na engleskom jeziku.

„Ja nisam lud za snimanjem u Americi, nije da imam otpor prema tome, ali ja nemam tu želju, ali imam želju da snimam film sa američkim glumcima. Ideja za ovaj film je i nastala iz razgovora sa jednim američkim glumcem“, okrio je Odijar.

Slavni francuski režiser je sinoć održao radionicu za studente i mlade autore, nakon što mu je Ermir Kusturica uručio Nagradu za buduće filmove.

Preview

ZAK ODIJAR

Slide

ZAK ODIJAR

Slide

ZAK ODIJAR

Slide

ZAK ODIJAR

Slide

ZAK ODIJAR

ZAK ODIJAR

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh