Gradovi

OTVORENO PISMO o nezakonitostima i nepravilnostima u poslovanju JKP Parking servis Niš

SRB-Nis

 

Smatramo da se mora uvesti red u rad JKP Parking servis. Posle 10 godina rada ovog javnog  preduzeća  sve  što  vidimo  je  bahatost  u  radu  i  neizvršavanje  osnovnih delatnosti zbog kojih je to preduzeće formirano. Od osnivanja do danas, nije izgrađena ni jedna javna javna garaža niti javni parking . Vrhunski domet „poslovanja“ je obeležavanje parking mesta na ulicama, trotoarima i drugim javnim javnim površinama. I ovaj posao se ne radi u skladu sa propisima, tako da se, neretko, dešava da su obeležena mesta za parkiranje tamo gde je to zakonom zabranjeno (iznad šahti, na manjem rastojanju od 1,6 metara od objekta, iznad slivnika itd). Za tih 10 godina ovo JKP je jedino uspešno povećalo broj zaposlenih, uvećalo primanja zaposlenih i uvećalo  broj  pauk  vozila.  Time  su  jasno  stavili  do  znanja  građanima  Niša  da  je upotreba pauk vozila jedini način rešavanja problema parkiranja.

Zbog izloženog smatramo da od JKP Parking servis treba oduzeti poslove „usluge“ odnošenja vozila i te poslove poveriti drugom, već postojećem, javnom preduzeću. To je jedini način da građani Niša dobiju nova parking mesta i javne garaže na javnim površinama, koje predstavljaju javnu svojinu koja ne može biti uzurpirana od strane JKP Parking servis.

 

Udruženje insistira da se dosledno poštuje odredba Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima (član 296, stavovi 1, 2, 6) da procenu i odluku o tome da li je vozilo parkirano na nezakonit način može da donosi isključivo saobraćajna policija i to na licu mesta ili preko svog video nadzora. Ustupanje ovlašćenja JKP Parking servis da vrši procenu koje je vozilo nepropisno parkirano, da ga fotografiše i da tu sliku pošalje nadležnom organu za saobraćaj na odlučivanje, jeste prepuštanje poslova saobraćajne policije nenadležnom organu za te poslove i predstavlja sukob interesa. To znači da onaj ko je finansijski zainteresovan donosi odluku o kažnjavanju. Obrazloženje da radnik JKP Parking servis slika nepravilno parkirano vozilo i da putem elektronske veze dostavlja sliku u policijsku stanicu na osnovu koje policijski službenik odlučuje o tome da li je zakon prekršen, znači da radnik JKP Parking servis može da fotografiše određeno vozilo po sopstvenom nahođenju. Međutim, fotografijom koju načine radnici JKP Parking servis,  situacija ne mora biti verodostojno prikazana. Radnici JKP Parking servis to ne smeju da čine zato što nisu kvalifikovani za tu vrstu poslova i zato što su u sukobu interesa, budući da ostvaruju finansijsku dobit odnošenjem vozila. Tom finansijskom dobiti ne upravlja budžet grada, već JKP Parking servis.

Dakle, JKP Parking servis može obavljati samo poslove uklanjanja vozila, a ne procenu poštovanja zakona. Pauk vozilo ne može da krstari ulicama u potrazi za nepropisno parkiranim vozilima (o čemu odlučuje radnik koji nije nadležan ni kvalifikovan za donošenje takvih odluka).

Za pauk vozilo važe saobraćajni propisi kao i za sve druge učesnike u saobraćaju. Pre početka procesa odnošenja vozila (tri minuta po postavljanju obaveštenja na vidnom mestu  na  vozilu)  ovo  vozilo  mora  biti  propisno  parkirano.  Međutim,  vozači  pauk vozila svesno krše saobraćajne propise jer ne parkiraju na propisan način.

Na osnovu rečenog, smatramo da zaposleni u JKP Parking servis nisu kvalifikovani da se bave poslovima regulacije mirujućeg saobraćaja.

JKP Parking servis dovodi građane u zabludu svojim tumačenjem zakonskih odredbi o zabrani parkiranja i zaustavljanja vozila.

Polazimo od generalne demokratske pretpostavka da je građanima dozvoljeno sve što zakonom nije izričito zabranjeno. Obratno, vlasti i državi je zabranjeno sve što zakonima nije izričito dozvoljeno. Suprotna je nedemokratska orijentacija: zabranjeno je ono što nije zakonom izričito dozvoljeno ili dozvoljeno je samo ono što je zakonom dozvoljeno. Zato insistiramo na potpunom poštovanju svih stavova člana 66. ZOBS.

Nadležni iz Parking servis tumače zakonske odredbe u tom smislu da je zabranjeno parkiranje na onim javnim površinama na kojima nema nikakvog saobraćanog znaka, tj. na kojima parkiranje i zaustavljanje znakom nije izričito dozvoljeno. Znači, na snazi je pravno nepostojeći princip: „Ako nije dozvoljeno onda je zabranjeno“. U tom slučaju je besmisleno postojanje znakova zabrane parkiranja i zaustavljanja, ukoliko je na svim neobeleženim javnim površinama zabranjeno parkiranje.

Zahtevamo da se u potpunosti poštuje Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima (član 66 i član 296).

Naglašavamo da članom 24 Odluke o javnim parkiralištima („Službeni list Grada Niša“, br. 2/2012 od 18.1.2012. godine), kojim su propisane zabrane, nije zabranjeno parkiranje i zaustavljanje na javnim površinama na kojima to saobraćajnim znakom nije dozvoljeno.

Cene tzv. usluga JKP Parking servis su neopravdano visoke, naročito zato što JKP Parking servis za uzet novac od građana ne pruža građanima nikakvu uslugu. Smatramo, takođe, da su cene „uklanjanja i premeštanja parkiranih vozila“ neopravdano (nerazumno, čak) visoke. Pored toga, JKP Parking servis nije učinio javnom metodologiju po kojoj je obračunata cena uklanjanja vozila. Upravo ovih dana JKP Parking servis samovoljno, bez ikakvog opravdanja i obrazloženja, uvodi cenu tzv. „podizanja“ vozila (3.300 dinara) dok vozilo još nije odvezeno na depo.

Nije opravdano da JKP Parking servis za svoje službene prostorije plaća visoku zakupninu vlasniku ili vlasnicima poslovnog prostora u situaciji kada Grad Niš raspolaže  velikim  slobodnim  poslovnim  prostorom,  koji  je  moguće  ustupiti  JKP Parking servis besplatno ili po višestruko nižoj ceni zakupa.

Sa  gnušanjem  osuđujemo  učestalu  praksu  da  radnici  JKP  Parking  servis  naročito „regulišu“ mirujući saobraćaj u blizini zdravstvenih, predškolskih i školskih ustanova. Žrtve ovakvih krajnje nehumanih postupaka su građani koji su prinuđeni da, u nevolji i  nuždi,  parkiraju  vozila  pored  zdravstvenih ustanova,  ili  da  vrlo  kratko  zaustave vozilo pored predškolskih i školskih ustanova kako bi preuzeli svoju decu. Naglašavamo da u ovim slučajevima građani vrlo retko ugrožavaju saobraćaj. Pitamo: da li je sastavni deo poslovne politike JKP Parking servis da i na ovaj, naročito nehuman, način, drakonskim kaznama puni svoju kasu?

Zahtevamo da Skupština grada Niša, gradonačelnik Grada Niša, Gradsko veće Grada Niša, Uprava za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj i JKP Parking servis dostave Udruženju predsednika skupština stanara verodostojno objašnjenje i tumačenje navedenih problema i pojava najkasnije do 15. 8. 2016. godine.

 

U Nišu, 1. avgusta 2016. godine

Udruženje predsednika skupština stanara Niš

Saša Kostić, predsednik

2 Komentari

2 Comments

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh