Većina medija u Srbiji podlegla je populizmu, a neki su „dotakli granice primitivizma“, ocenjeno je na tribini o populizmu u medijima, koju su danas u Novom Pazaru priredili Misija OEBS u Srbiji i Izdavačka kuća Clio.
Po oceni novinara Djordja Vlajića, istaživanja već nedvosmisleno pokazuju uzlazni trend populizma u gotovo svim oblastima života, te bi se sada u Srbiji mogao istražiti i stepen primitivizma u medijima.
„Efekat (populizma i primitivizma) je poguban po mlade, jer se čini da više ni porodica nije dovoljna da sačuva njihov vrednosni ambijent“, rekao je Vlajić.
Učenici Tehničko-poljoprivredne škole iz Sjenice, koji izdaju list „Schooliranje“, bili su najbrojniji deo publike u sali i ocenili da im je tribina pod naslovom „Populizam, javnost i mediji“ ukazala na opasnosti takvog trenda u društvu.
„Sada vidimo masku iza svega: da sve izgleda lepše nego što jeste… Pitam se koji je izvor svih tih laži, ko stoji iza tih laži“, rekli su nekih od njih.
Vlajić je u analizi stanja ocenio da su mediji sve češće saučesnici, čak i kreatori populističkih sadržaja u društvu čija je „elita (naučnici, umetnici, novinari…) postala dekor populističkih politika“.
Takvu tvrdnju potkrepio je viši naučni saradnik Instituta društvenih nauka u Beogradu, Zoran Lutovac naglasivši da populizam treba shvatiti kao slabo utemeljenu ideologiju koja u nekom obliku egzistira u svim društvima koja imaju moćne predvodnike.
Medjutim, „posledice populizma su opasnije po društva bez razvijene demokratije, kao što je naše“, naglasio je Lutovac.