Novosti online

Потпаљивање високих пећи

Представнике опозиционих странака питали смо како би решили неке од горућих економских проблема српске привреде, попут Железаре Смедерево или РТБ Бор.

– Држава мора да направи стратегију која су то предузећа приоритетна – каже Горан Радосављевић, потпредседник СДС-а.

– Али ви то нисте урадили 2012. године, него сте Железару купили за долар – подсетили смо Радосављевића, који је у време владе Мирка Цветковића био државни секретар у Министарству финансија.

– Зато што смо преговарали са стратешким партнером из Украјине. Касније се у Украјини десило то што се десило, а у Србији је дошло до смене владе. Преговори на крају нису реализовани – каже Радосављевић.

У овој ситуацији када цена челика на светском тржишту пада, Радосављевић каже да би решење било да се задржи cамо део производње, а да се други део угаси. Како каже, требало би инвестирати у

ЛДП: Вучић нам није киднаповао програм
Ова власт апсолутно није преузела економску политику ЛДП-а, каже Јован Најденов, задужен за односе с јавношћу у овој странци.– Ситуација у којој се налази Србија очигледан је доказ да краткорочне мере које је применила ова влада нису имале потребан ефекат. То је зато што ова влада никад није ни имала озбиљну намеру да спроведе болне мере. Најављене структурне реформе остале су слово на папиру. Реформа јавних предузећа, приватизација и реструктурирање, као и рационализација јавног сектора, практично нису ни почеле – каже Најденов.

производњу лимова који могу да се користе за ауто-индустрију.

– По Протоколу пет Споразума о стабилизацији и придруживању, Србија од 1. фебруара прошле године више не може да помаже своју челичну индустрију, подсетили смо нашег саговорника.

– О томе се може преговарати с Бриселом. Не може се унапред рећи да је то немогуће. Бриселу треба понудити план реструктурирања челичане који би гарантовао да би у неком разумном року Железара стала на ноге. И Француска субвенционише своју ауто-индустрију. Дакле, о неким компромисним решењима мора се преговарати – сматра Радосављевић.

Додаје да привреда, као и друштво, има транзицију. У свету опада тражња за челиком јер се неки трендови у производњи мењају.

– Ауто-индустрија полако прелази на обојене метале. Аутомобил више није челични. Ми морамо томе да се прилагодимо – каже Радосављевић.

– Мислите ли да је реално очекивати да стратешки партнер за Железару дође из Кине, ако и ова азијска земља смањује производњу челика, а челичане у Европи се гасе због јефтиног челика из Кине – питали смо.

– Ја сам пре неколико недеља био у Кини и чуо сам потпуно другачију причу, а то је да су и Кинези принуђени да смањују производњу ове сировине – истиче Радосављевић.

Војислав Шешељ, лидер радикала, каже да би у оваквој ситуацији, када цена челика пада, било јефтиније конзервирати високе пећи и чекати боља времена, а радницима из буџета исплаћивати плате. Душан Пророковић, председник Политичког савета ДСС-а, каже да треба тражити стратешке партнере широм света, док Саша Радуловић из Покрета „Доста је било” на питање како би решио проблем РТБ Бор или Железаре одговара:

– Исто као и за сва друга предузећа у реструктурирању. Прво уклонио неспособан менаџмент, урадио личну карту и изнео то у јавност. Чудотворци и спасиоци не постоје.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh