• Novosti online

    Први Оскар у 87. години за славног композитора

    Можда је највећа фама на додели Оскара владала око Леонарда Дикаприја, али забележен је још један необичан податак. Чувени италијански композитор Енио Мориконе коначно је у 87. години добио златну статуу. Легендарни композитор, аранжер и диригент постао је тако најстарији добитник у историји овог значајног филмског признања. Досадашњи најстарији добитник био је глумац Кристофер Пламер који је Оскара добио у 82. години.

    Италијан је награду добио 37 година после прве номинације у категорији за најбољу оригиналну музику, за филм Квентина Тарантина „Подлих осам”. То је, такође занимљиво, први вестерн за који је Мориконе, после чак 34 године, компоновао музику, а и уједно први пут да Тарантино, који је и у својим ранијим остварењима користио дела италијанског ствараоца, некога ангажује за оригиналу музику.

    Почасна награда пре једне деценије
    Мориконе је 2006. добио почасног Оскара за допринос филмској музици, али награда Америчке академије за филм мимоилазила га је пет пута. Био је номинован за музику у остварењима „Мисија”, „Багзи”, „Малена”, „Несаломиви” и „Дани раја”.

    Шеста номинација за Оскара Мориконеу је, очигледно, донела срећу… Иако се пре проглашења победника на овогодишњој 88. додели типовало на чувеног композитора, овај „закаснели” тријумф учинио је да сви присутни у дворани Долби театра устану на ноге и приреде овације за добитника! Признање су му уручили легендарни продуцент Квинси Џонс и млађи колега Фарел Вилијамс. Мориконе је на матерњем, италијанском, рекао: „Нема сјајног саундтрека без доброг филма који га инспирише”, док је награду посветио супрузи Марији Травији, код куће у Риму, са којом је у браку дуже од пет деценија. Управо од ње славни композитор се није одвајао ни када је пре седам година био у Београду. Наступио је први пут као диригент са својим оркестром „Roma Sinfonietta” и српским хором „Обилић” у Арени. У разговору за „Политику”, „Моцарт филмске музике”, како га често називају, између осталог, рекао је да му помало смета што га публика углавном препознаје као композитора музике за вестерн филмове (остварења Серђа Леонеа:„Добар, лош, зао”, „За шаку долара”, „Било једном на Дивљем западу”). Од композиторовог импозантног опуса – 500 телевизијских и филмских продукција било је „само 30 вестерна”.

    „Сматрам да сам заиста, што се тиче писања музике, дао значајан допринос савременој музици”, рекао је Мориконе, који је, током каријере дуге тачно седам деценија, радио са бројним редитељима (Торнаторе, Бертолучи, Брајан де Палма, Дарио Арђенто…), а својом музиком оплеменио је и филм Александра Петровића „Мајстор и Маргарита”. Истакао је да редитељ мора да буде задовољан делом композитора: „Радећи скупа, склапају се пријатељства, тако да приликом сваког наредног заједничког рада се успоставља бољи однос. То је нешто што је, заиста, веома битно. А успех који доживљавам код публике, музичара, критичара је нешто што је чињеница, али не знам разлог томе…”

    Link Izvora

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com