• Šumadija

    Радоица kупио телевизију, добио и зграду

    tvВласник РТК Радоица Милосављевић за нешто више од годину дана прекршио бројне обавезе које је према уговору имао, због чега се очекује и раскид приватизације

    Власник Радио-телевизије Крагујевац, крушевачки бизнисмен Радоица Милосављевић, према изјави министра привреде Горана Кнежевића, почетком 2017. остаће без овог медија, пошто је Министарство утврдило да он не испуњава обавезе из уговора. Судећи према том уговору, изгледа да је основа за раскид приватизације било много раније.

    Издвајамо најзначајније нерегуларности у протеклих 14 месеци од када је ова телевизија приватизована.

    1. Пописана имовина

    На јавном надметању 6. децембра продата је највреднија имовина РТ Крагујевац, три компјутера за графичку обраду и монтажу, целокупан возни парк и једна камера.

    Имовина је продата да би се намирила потраживања запослених који су због неисплаћених зарада тужили ову медијску кућу.

    Половином децембра приватни извршитељи пописали су и осталу имовину, која ће бити продата на следећој лицитацији.

    Тиме је, како тврде у Гранском синдикату за културу и медије Независност, прекршен члан 6 уговора о купопродаји, који је забранио отуђивање имовине ове телевизије, макар то било и путем принудног извршења.

    2. Уместо 150.000 евра – две половне камере

    Иако је чланом 8 уговора Милосављевићу било наложено да у првој години пословања инвестира у РТ Крагујевац 150.000 евра, он до истека рока (13. октобар ове године) ни динар није уложио у усавршавање технике и производњу медијских садржаја.

    Запослени су од новог власника добили само две половне камере.

    3. Прекинули емитовање програма

    Новинари РТ Крагујевац престали су 7. децембра да емитују програм, јер због продаје великог дела имовине телевизија више није могла нормално да функционише.

    Континуитет у производњи медијских садржаја је по члану 9 уговора један од услова за раскид приватизације.

    4. Без плата шест месеци

    Радоица Милосављевић запосленима на РТ Крагујевац дугује шест плата.

    Током протеклих годину дана радници су плате примали нередовно, па су чак ступили у генерални штрајк у марту 2016. године.

    Такође због неисплаћених зарада, запослени су од половине новембра спроводили једносатни штрајк упозорења, током кога нису емитовали програм.

    5. Не зна се када је доставио банкарске гаранције

    Према члану 14 уговора, Милосављевић је имао пет дана да Агенцији за приватизацију достави 150.000 евра на име банкарских гаранција за добро извршење посла.

    Он то није урадио, већ је тражио продужење рока, и то, према писању Центра за владавину права, тек 13. јануара, односно три месеца након куповине.

    Министарство привреде се по овом питању изјаснило тек у марту, рекавши да је Милосављевић исплатио банкарске гаранције, али јавности није предочено да ли их је исплатио у предвиђеном року, као ни када је тражио његово продужење.

    На ово питање није одговорио ни крушевачки бизнисмен, јер је у изјави за УНС истакао да је гаранције сигурно исплатио, али да се не сећа када.

    Закон о приватизацији предвиђа да се купцу могу оставити највише три узастопна накнадна рока за испуњење једне уговорне обавезе.

    6. Купио телевизију, добио и зграду

    Радоица Милосављевић је са Агенцијом за приватизацију потписао уговор о продаји капитала, што значи да је постао власник капитала, али не и имовине телевизије.

    Локална Служба за катастар је као власника пословног простора од око 600 квадрата у центру града уписала Радио-телевизију Крагујевац.

    Пре приватизације ова зграда била је у власништву Републике Србије и она ју је уступила на коришћење овој телевизији.

    7. Паре без конкурса

    Град Крагујевац је 24. октобра 2015. године Радио-телевизији Крагујевац доделио 30 милиона динара – ван конкурса. Тиме је полугодишњи буџет овог медија увећан са 44,5 на 74,5 милиона.

    У образложењу је стајало да је новац дат овом јавном предузећу да би се омогућило његово несметано функционисање до продаје, будући да је рок за приватизацију медија продужен до краја октобра 2015. године.

    Међутим, у тренутку доношења такве одлуке, телевизија је већ била продата Радоици Милосављевићу и није била јавно већ приватно предузеће.

    Иначе, уз образложење да нема пара за медије, Град Крагујевац последње две године није расписивао конкурсе за суфинансирање и тако није издвојио ни динар за остале медије у граду.

    Аутор: Виолета Глишић

    Извор: Цензоловка

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com