Најновији албум Зорана Кикија Лесендрића и „Пилота”, назван попут култног Кјубриковог филма „Широм затворених очију”, биће вечерас представљен у београдском клубу „Синема”.
На овом, 11. студијском албуму налази се 11 песама и то – песама о љубави. На питање шта види у музици широм затворених очију, популарни Кики каже да су му сан и јава испреплетани на целом албуму.
– Или сањаш па ходаш, или лежиш па сањаш. Тај назив ми је био некако најадекватнији. То је албум о 11 љубави, 11 прича животних. И није битно да ли су те љубави постојале или су само плод маште. Има неко везивно ткиво које их све спаја у једну причу. Заправо, све су љубавне па чак и песма „То је тако чудан пут” за коју је речи написао Саша Милошевић Маре и која говори о мени од 1981. године. Онако како ме је Маре видео – објашњава београдски музичар шта је Милошевићу у његовом животу било чудно па је тако назвао песму.
– То стално неко враћање уназад. То да смо из пораза успели нешто да остваримо. А порази су свакодневни. И све је променљиво. И мораш стално да радиш како би те догађаје који ти не иду наруку могао да победиш. А и та прича заправо је о љубави, о томе како сам умео да лажем и да преварим понеку девојку. Маре је то, додуше, урадио на леп начин – каже, смејући се, Кики Лесендрић.
Музику за ову песму урадио је стари Кикијев сарадник и некадашњи министар Млађан Динкић.
– Млађа на албуму има две песме и обе су супер. Осим ове песме коју је урадио са Маретом има и песму „Ноћ као из сна” која се људима допала. Остале песме су моје, при чему је Маре написао речи за укупно три песме. Раније сам са Балашевићем сарађивао, и он је за мене писао две песме, Бајага једну, једном је и Ђуле Ван Гог радио са мном… Сада смо Млађа, Маре и ја радили на албуму – истиче Кики.
Београдски рок музичар, композитор и продуцент признаје да је дуго писао речи за песме на најновијем албуму. Додатних годину и по дана састављао је, каже, само скицу за речи како би песме имале главу и реп.
– Врло ми је битно да песме имају смисао. Мислим да сам задовољио критеријуме. Знате, данас је свет постао толико брз да мало њих на то обраћа пажњу. И онај ритуал читања књига је изгубљен. Нестао је. Људима је постало тешко да слушају песме ако су речи нешто теже. А ја сам дубоко убеђен да би речи требало да буду јаче од музике. То је јако битно за рокенрол. Није таква ситуација била осамдесетих година када сам ја почињао. У време када се читава генерација школовала на једном Арсену Дедићу, Душку Трифуновићу, „Индексима”… Горан Бреговић је умео први то да искористи. Да напише у оно време фантастичне речи за песме које је радио. И Милан Младеновић, и Ђорђе Балашевић и Џони Штулић… били су велики песници пре свега. И због тога су тако дуготрајни. Џонијев живот је, примера ради, био везан за склоп речи које нико пре њега није користио. Било је ту и речи о љубави, о политици…. Морао си да се замислиш над поруком коју ти је слао. И то су песме које су имале магију – прича Лесендрић признајући да су се тадашњи млади музичари некадашње Југославије борили не би ли се тим музичким и песничким величинама бар мало примакли.
– Све те песме које су преживеле, углавном су поетичне. Са дивним текстовима. Уосталом, погледајте страну сцену и једног Дилана или Коена или Мика Џегера… Сви су они велики песници, пре свега. Песме Џима Морисона можеш да слушаш и без музике. Тако је и са песмама Џонија Штулића – закључује наш саговорник.
На питање каква је музичка сцена у Србији и региону, Кики Лесендрић каже да је одговор на то питање пронашао прошле године када је био члан жирија бањалучког „Демофеста”.
– Демо снимке послало је 840 бендова из региона. Слушао сам их два месеца пре такмичења. И ту је тачно могло да се чује како ко од њих из региона размишља. Било је ту безброј лоших речи, али и много талентованих клинаца. Од тих 840 састава, њих десет су врло добри. Али, треба им помоћи, сами не могу – каже Лесендрић објашњавајући да је њему и његовој генерацији у време када су почињали музички пут било много лакше, него данашњим младим музичарима.
Након вечерашње промоције албума Кики и „Пилоти” планирају и представљање албума на концертној турнеји. Крећу од Мостара и Сарајева, као и Осијека током априла да би београдској публици поклонили бесплатан концерт 11. јуна на Ади Циганлији.