Ekonomija

Rusi nam dozvolili – kredit ostaje i posle 2017.

metro voz železnica frankfurt nemačkaFoto: MONDO, Lana Stošić

„Ruski kredit je potpisan 2008. i gotovo da se nije koristio do 2013. i 2014. godine i tada je potpisan za period od decembra 2017. godine“, kazala je Mihajlović odgovarajući na pitanja novina u Vreocima, gde su počeli radovi na obnovi deonice barske pruge Resnik – Valjevo.

Prema njenim rečima, sa potpisivanjem današnjeg aneksa 3.1 za prugu Stara Pazova – Novi Sad iskoristili smo blizu 700 miliona dolara.

Do sada potrošeno 230 miliona dolara

Ruski kredit obuhvata modernizaciju i gradnju Pančevačke pruge, šest deonica na Koridoru 10, obnovu barske pruge od Resnika do Valjeva, prugu Stara Pazova – Novi Sad i nabavku 27 novih dizelmotornih vozova iz Rusije. Predstavnici ruskih železnica kažu da je do sada za radove koji su završeni na rekonstrukciji pruga u Srbiji potrošeno 230 miliona dolara.

„Postoji deo koji još ne može da se završi pošto je kratak period. Dogovorili smo se i svi samo saglasni o produžetku. Sigurno je da mora zbog projekata koji su u toku da kredit produžimo i dva ministarstva finansija će razgovarati o finansijskim stvarima – da li se sve produžava, da li i određene kamate koje stoje iz tog perioda kada kredit nije korišćen, a ruska strana je u svom budžetu odvojila taj novac za nas i drugo“, kazala je Mihajlović.

Ona je istakla da tu neće biti problema i da se srpska stranka trudi ništa ne izgubi pošto bi obustava kredita značila i prekid radova.

„Verujem da će dva ministarstva finansija da nađu zajednički jezik i da će sve biti u redu“, rekla je Mihajlović dodajući da je o svemu tome razgovarano na sastanku koji je jutros održan u sa ruskom delegacijom u Vladi Srbije.

Prvi potpredsednik Ruskih železnica Aleksandar Mišarin je, sa druge strane, rekao da je prvobitno ruski kredit dogovoren na 10 godina i da je u odnosu na to period korišćenja kredita skraćen.

„Mi danas molimo za produžetak pošto je planirana izgradnja novog tunela (Čortanovci na pruzi Stara Pazova – Novi Sad) koja će zbog tehnologije radova iznositi 52 meseca. To je važan projekat za Srbiju pošto će nakon njegovog završetka vozovi moći na toj deonici da idu 200 kilometara na sat“, rekao je Mišarin odgovarajući na pitanje novinara.

On je istakao da je siguran da će ruska strana uspeti to da završi u predviđenom roku, a možda i brže.

Mišarin, takođe, veruje da će saradnja sa srpskim železnicama na osnovu sporazuma o ruskom kreditu biti proširena i da će sprovoditi do 2020. godine.

On kaže da je danas sa Mihajlovićkom razgovarano o mogućnosti da se srpski studenti obučavaju na ruskim univerzitetima u oblasti železnice, s obzirom da se u Rusiji obučavaju studenti iz celog sveta.

Kako je naveo, razgovarao je jutros i o tehničkom održavanju pruga u Srbiji, ali i uvođenja centralizovanog upravljanja železničkim saobraćajem.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh