• BG

    Шабић: Канцеларија повреника бележи пораст броја притужби и интервенција

    ŠABIC

    Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Родољуб Шабић изјавио је да поједина јавна предузећа троше милионе државног новца за плаћање казни које им се изричу јер избегавају да доставе податке о пословању и позвао Владу да реагује и омогући приступ подацима.

    Родољуб Шабић је, у интервјуу за агенцију Бета, истакао да би Влада требало да се експлицитно изјасни пошто је њена дужност да по потреби принудно обезбеди извршење решења повереника, а да она то не чини.

    Указује и на „давно уочену праксу“ да се не сноси одговорност за кршење закона о слободи приступа информацијама, а скренуо је пажњу и на то да је корупција увек присутна тамо где су велика материјална средства.

    „Индикативно је то да у једној врло занимљивој сфери, као што је управљање јавним новцем и ресурсима имамо проблем са транспарентношћу. То је нешто што заслужује пажњу најшире јавности и власти одговорне за борбу против корупције“, сматра Повереник.

    Оцењује да више не постоји толико проблема са ригидним и затвореним системима попут полиције и БИА, већ да је до информација тешко доћи када је реч о јавним предузећима.

    Повереник је навео да јавна предузећа, попут Телекома, Србијагаса, Железнице и ЕПС-а Поверенику и јавности не достављају податке, али уредно плаћају казне које им се због тога изричу.

    „Реч је о милионским износима буџетских средстава“, каже Шабић и додаје да механизам којим би се казне плаћале личним новцем, по прекршајној одговорности надлежних, није профункционисао.

    „Надлежна министарства, прво Министарство правде, а затим Државне управе, никада није одговорило иако сам стално на то упозоравао“, додаје Повереник.

    Канцеларија повреника бележи пораст броја притужби и интервенција. У области слободе приступа информацијама број притужби је од 2009. године 20 пута већи.

    „То је добра афирмација инститицује, али говори и о великом броју проблема“, истиче Шабић.

    Према његовим речима, када су у питању државне институције, по броју притужби предњачи Министарство унутрашњих послова, али то није реална слика ствари, пошто је МУП највећи систем којем се уједно упућује и највећи број захтева.

    „Министарства су та која би требало да предњаче и буду пример, а не проблем“, указао је Повереник и додао да би већину података за које се шаљу захтеви требало доћи „само једним кликом“ на сајту институције.

    Говорећи о раду државних институција Шабић подсећа и на то да су највиши државни органи дужни да достављају информатор о раду, али да се та законска обавеза углавном не спроводи.

    Од шест највиших институција – председник државе, Влада, Скупштина, Врховни касациони суд, Уставни суд и државни јавни тужилац, само је Врховни касациони суд доставио информатор о раду у складу са законом.

    Извор: Бета

    Klikni za komentar

    Odgovori

    Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

    Na Vrh
    Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com