Novosti online

Шампион у гоу нада се победи над компјутером

Сеул – Светски шампион у древној кинеској мисаоној игри го, Јужнокорејац Ли Седол, изјавио је да верује у победу над компјутерским програмом „алфаго”, програмираним у истраживачко-развојном центру „Гугла”.

Он је рекао да не би искључио пораз да се меч против компјутерског програма одржава наредне године, али да у марту ове године верује да ће да победи са 5:0 или 4:1, пренела је Бета.

Компјутери су последњих година превазишли људе у другим мисаоним играма, укључујући и шах, али се игра го сматра као највећи изазов за вештачку интелигенцију због своје интуитивне природе и сложености.

Програм „алфаго” је у октобру прошле године већ победио професионалног играча гоа, а за то су стручњаци предвиђали да ће бити потребне деценије.

Компјутери су последњих година превазишли људе у другим мисаоним играма, укључујући и шах, али се игра го сматра као највећи изазов за вештачку интелигенцију

Го је мисаона игра на табли између два играча. Порекло води из Кине, где се зове „веи ћи”. Процењује се да је игра стара између 3.000 и 4.000 година, што је чини једном од најстаријих игра које се и данас играју по неизмењеним правилима. Фигуре које се зову каменови, црне и беле боје, стављају се на пресеке линија на табли од 19 хоризонталних и 19 вертикалних линија, а постоје и варијанте различитих мањих табли.

Партија почиње на празној табли, а сваки играч има 180 фигура. Као територија рачунају се све пресечене тачке, а вредност сваке је један поен.

Сваки камен постављен на таблу има четири суседна пресека које играчи називају слободе. Да би нека група каменова била жива, мора да има најмање два одвојена слободна пресека који се називају очи.

Противнички камен је заробљен и мора да се склони са табле када све позиције око њега заузме камен (фигура) супротне боје. Партија је завршена када је простор међу играчима подељен. У таквој ситуацији ниједан играч не може да повећа свој простор, смањи противников или зароби неки супарнички камен. Циљ играча је да сакупи што више окружених пресека и противникових фигура.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh