Novosti online

САНУ: Жичара би поништила познате обрисе града

Одељење историјских наука Српске академије наука и уметности (САНУ) успротивило се најављеној изградњи гондоле на Калемегдану оцењујући да би тај пројекат „грубо нарушио целину јединственог споменика и визију положаја Београдске тврђаве на ушћу двеју великих река какав нема ниједан средњовековни град”. Наводећи да се пројектом Града Београда о изградњи жичаре „непосредно угрожавају вишевековни остаци прошлости”, Одељење за историјске науке САНУ је оценило да је „поразна чињеница да је пројекат о изградњи несрећне туристичке атракције одобрио управо Републички завод за заштиту споменика културе којем је старање о Тврђави, с обзиром на изузетан значај, поверено”, преноси Бета.

„Изградња тзв. гондоле, која поништава познате обрисе града, неочекиван је ударац настојању да Тврђава са Калемегданом буде неодвојиви, главни део урбаног амбијента који чине Универзитет са бројним факултетима, музејима, галеријама, концертним дворанама, библиотекама и другим културним установама”, стоји у саопштењу.

Додаје се да су обустављање изградње жичаре на Калемегдану раније затражили и Српско археолошко друштво, Друштво конзерватора Србије, Академија архитектуре Србије, Музеолошко друштво, Национални комитет ИКОМ-а, Одељење за археологију Филозофског факултета Универзитета у Београду, Национални комитет ИКОМОС-а и „већина стручњака самог Републичког завода за заштиту споменика културе”.

„А за питање приступа Тврђави, треба се присетити и недоумице грчких стручњака који су у време светског конгреса архитеката у Атини разматрали могућност да се вишевековни прилаз Акропољу пењањем по каменим громадама замени уклесаним степеницама, рампом … или, помишљало се чак, успињачом. На то питање Корбизије, протагониста модерне архитектуре је одговорио: ‘На коленима, господо”, навело је Одељење историјских наука САНУ.

Градоначелник Београда Зоран Радојичић изјавио је раније да ће градска жичара с кабинама („гондола”) преко реке Саве од тврђаве на Калемегдану, до парка „Ушће” бити дуга 1.000 метара, дуж којих ће се путници превозити у 25 кабина.

Жичара би требало да има капацитет од 3.000 путника на сат, у оба смера, а време путовања са једне обале реке на другу би било око пет минута.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh