Novosti online

Скупо и за богаташе

Да ли ће у будућности возачи ексклузивних аутомобила, само за богате, морати прво да прођу тестове, као за одлазак у свемир, није било извесно, све до пролећног ауто салона у Женеви који је почео данас и трајаће до 13. марта.

Ауто представа, у халама крај Женевског језера, премијером „бугати широна” показује да снажна возила неће моћи, тек тако, да возе смртници, чак ни веома богати. За куповину „широна”, наследника прошле генерације, из исте куће – „вејрона”, лимитиране серије од 450 комада, чија је продаја трајала десет година, пошто је цена од 1.100 000 евра одређивала и клијентелу, овога пута, изгледа неће бити довољна препорука ни богатство. Јер, перформансе „широна”, нове „ракете” на точковима, управо су задивљујуће.

Бугати широн – унутрашњост

Снага од 1.500 коња хибридног агрегата стиже из 16 цилиндара у „ве”(W) распореду, уз осам литара радне запремине квад турбо мотора – са четири турбине, које развијају максимални обртни моменат од 1.500 њутнметара. Мењач трпи највећа оптерећења – седмостепени „де-ес-ге” омогућава да „широн” стиже до брзине од 500 километара на час. Тако, сама теза са почетка текста о „астронаутском тесту” и утицају сила на тело, због убрзања од нула до 100 километара на час за две секунде, није невероватна.

До 300 километара на час убрзава за 15 секунди. Како би се хладио уграђено је чак 15 хладњака, а претходни – „вејрон”, имао их је „само” – десет! „Вео тајни” са супераутомобила делимично је скинут када су два прототипа, замаскирана у мат црну боју, снимљена случајно, у новембру прошле године, у тиролском градићу Лавис. Премијера у Женеви ће убрзати уплате прве рате од 200 хиљада евра и стизање на листу „срећника” за прве примерке 2017. године. Њих 120 ће другу рату од милион евра уплатити по склапању уговора, а остатак, од милион и 200–300 хиљада евра пре преузимање „широна”. Производна серија биће ограничена на 500 комада.

Брзиномер

Италијанска икона – Ферари је одговорио Бугатију. Уместо редизајна модела „еф–еф” са четири седишта и погоном на сва четири точка, учинили су више. Не само што је новим именом „ге-те-це (GTC) лусо” обележио нову серију, већ је јачим мотором од 690 коња, редизајнираним браницима и отворима за хлађење, „шкргама за хватање ваздуха” на предњим крилима поспешио хлађење овог снажног агрегата. Новим фаровима и издуженом линијом по боковима оснажио је динамику. Ту су и нова двострука стоп светла, масивни дифузор и кровни спојлер који спречава „ферари лусо” да не „полети” јер су, тврде инжењери, побољшали и аеродинамику. Са 690 коња, обртним моментом од 683 њутнметара, убрзава за 3,4 секунди од нула до 100 уз крајњу брзину од 335 километара на час.

Наравно да се и Порше укључио у трку, мада ценовно није ни близу најскупљих. На салон у Женеву стигао је нови „порше 718 бокстер”. После две деценије од прошле генерације, Немци су понудили нови „бокстер” са шест цилиндара, 345 коња и 420 њутнметара обртног момента „извучено” из турбо агрегата од 2,5 литре запремине, са убрзањем од четири секунде до 100 километара на час. Фабрика обећава нижу потрошњу горива од 15 одсто, што је небитно за све који ће платити „ситниш” од 60.000 до 100.000 еврa за ову уличну формулу „широких маса”, према ценама скупоцених возила.

А на салону у Швајцарској има их доста. Ту су још „бентли флајинг спур ве 8 ес”, нови „астон марти де-бе 11”, па први СУВ у Масерати историји „ леванте”, нови „мајбах” и још многи, од чијих цена и снаге обичном смртнику може само да се заврти у глави. Замислите читав годишњи буџет једне просечне општине у Србији и добићете размере колико коштају ови прескупи лепотани. Како ће се многи појавити након Женеве и салону у Београду, од 17. до 23. фебруара, надајмо се, да понека општинска власт неће стварно и покушати да преточи годишњи буџет у поједини од скупоцених аутомобила.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh