Gradovi

Srpski preduzetnici dobri i inventivni proizvođači

KRAGUJEVAC – Predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež obišao je danas tri srpska preduzeća iz Kragujevca koja su izvozno orijentisana, a koja su, kako je ocenio, dokazala da naše kompanije nisu samo proizvođači, već imaju i sposobnost da razviju jedinstvene tehnologije.

On je obišao kompaniju „Gomma line“, „Milanović inženjering“ i pogon „Vulović transport“, gde je razgovarao sa rukovodstvom o problemima sa kojima se suočavaju, kao i mogućnostima da im PKS pomogne da budu još uspešniji u svom izvozno orijentisanom poslovanju.

„Razgovarali smo danas sa privrednicima o konkretnim problemima i dobili smo zaista važne konkretne savete, gde je potrebna pomoć i kakav plana aktivnosti možemo napraviti zajedno“, objasnio je Čadež u izjavi Tanjugu.

On je rekao da je obišao tri uspešne kompanije u Kragujevcu koje nisu samo proizvođači već koje su razvile svoje jedinstvene tehnologije, koje su se pokazale dovoljno dobre da mogu da konkurišu velikim proizvođačima u svetu.

U „Gomma line“ on je rekao da „uspešne“ recepte izvozno orijentisanih privrednika treba podržati i pomoći kroz uklanjanje što više birokratskih barijera.

„Ovo je srpska kompanija koja je uspela svojim znanjem, kreativnošću i trudom da postane ne samo partner Fiata u Srbiji, već i pet Fijatovih postrojenja Italiji i Poljskoj. Počela je saradnjom sa Fijatom u Srbiji i pokazala da može da bude partner drugim firmama iz te grupacije, kao i proizvođačima automobila u Nemačkoj“, objasnio je Čadež.

On je rekao da je, obilazeći pogon mogao da vidi delove za Maserati, Audi, Fiat, i druge proizvođače atomobila.

PKS, prema njegovim rečima, ima obavezu da bude servis privrede i uspešnih projekata, da bude glasnogovornik kada su u pitanju mere koje traže da vlada podrži ovakve kompanije.

„Ne radi se samo o novcu. Ovi ljudi dobro posluju i zapošljavaju ljude. Na nama je da otklonimo što više biroktratskih barijera“, naglasio je Čadež.

„Gomma line“ je privredno društvo koje se bavi proizvodnjom ekstrudiranih zaptivnih gumenih profila, kočionih creva i tehničkih proizvoda za potrebe auto industrije i projektovanje i izradu alata, pretežno za brizganu plastiku i gumu.

Od svog osnivanja kompanija beleži dobre poslovne rezultate i kontinuirani rast, i iz godine u godinu višestruko uvećava prihode.

Danas je „Gomma line“ među vodećim izvoznicima autokomponenti u kategoriji malih i srednjih preduueća sa domaćim kapitalom.

„Nemam čestu priliku da posetim kompaniju koja je 2010. imala 25 zaposlenih, a sada 250. Nemam često priliku da budem u kompaniji bez čije proizvodnje vozovi najpoznatijih proizvođača u svetu ne bi mogli da voze šinama Evrope i drugih kontinenata“, istakao je Čadež prilikom obilaska pogona „Milovanović inženjeringa“.

On je naglasio da nema često priliku da vidi naše inženjere, koji ne samo da proizvode delove u Srbiji, već aktivno rade sa svojim partnerima, sa Simensom, i uspevaju da kroz svoje predloge uštede ogromne kolličine novca svojim partnerima.

Čadež je istakao da je „Milovanović inženjering“ primer uspešnog preduzeća, koje je izvozno orijentisano i ima razrađenu mrežu svojih partnera svuda u svetu.

Ova kompanija, prema njegovim rečima, pokazuje da Srbija ne samo da može da bude konkurentna već i inovativna u segmentu proizvodnje aluminijumskih komponenti.

„Milanović inženjering“ je potpuno srpska kompanija čije su osnovne delatnosti inženjering, konstrukcija i proizvodnja aluminijumskih komponenti i pomoćnih alata za industrije šinskih vozila, kao i dizajniranje tehnoloških rešenja i proizvodnja postrojenja u oblasti tretmana voda.

U skladu sa dugoročnim planovima, radi ugovaranja novih višegodišnjih poslova sa strateškim partnerima, koji će omogućiti otavranje nekoliko desetina novih radnih mesta, u tekućoj godini kompanija će izgraditi još jedan proizvodni pogon na više od 13.000 kvadrata.

Čadež je u „Vulović transportu“ i ukazao da je važno da Komora, ne radi samo na rešavanju problema preduzetnika, već i da ih podržava i kasnije u postizanju dobrih rezultata.

On je rekao da je posle zajedničke posete Minsku i ostvarenih jako dobrih rezultata u tamošnjim pregovorima imao potrebu da obiđe proizvodnju „Vulović transporta“ i nastavi sa podrškom i razgovorima.

„Nije stvar samo u organizovanju poslovnih foruma i B2B razgovora, već onoga što usledi posle. Dobar deo problema koji su postojali rešili smo u Minsku. Vrlo brzo ćemo imati svu potrebnu dokumentaciju potrebnu za potvrdu o domaćem proizvodu što otvara velike mogućnosti za proizvodnju autobusa u Kragujevcu“, naglasio je Čadež.

On je rekao da bi to omogućilo izvoz našeg autobusa u zemlje CEFTA i one države sa kojima Srbija ima specijalne trgovinske veze.

Preduzeće „Vulović transport“ osnovano je 2001.u Rekovcu, sa osnovnom delatnošću prevoz putnika u drumskom saobraćaju, i već deset godina kompanija sarađuje sa beloruskim automobilskim zavodom Minskim automobilskim zavodom (MAZ).

Prvo, 2005. postaje zvanični diler fabrike MAZ za sve njihove proizvode, a početkom septembra 2006. potpisan je ugovor o montaži kamiona marke MAZ u Kragujevcu i distribuciji na tržište regiona.

U skladu sa već potpisanim ugovorom sa MAZ-om „Vulović transport“ nastavlja svoj predviđeni razvoj proizvodnje kamiona.

Prva vozila marke MAZ su montirana u pogonima fabrike Zastava kamioni, a kasnije se montaža obavljala u sopstvenom prostoru.

Uspešnu saradnju sa MAZ-om nastavlja zajedničkim projektom prvog niskopodnog gradskog autobusa prirodnog gasa.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh