Дадаизам као уметнички покрет преврата, зачет у зараћеној Европи, под тим именом је на сцену ступио у Цириху 1916. године, ширећи се незадрживо мапом света. Главни центри његовог деловања били су, поред Цириха, Њујорк, Берлин, Хановер, Келн и Париз. Дадаизам је наставио разарачко, анархистичко Дејство на уметност, започето кубизмом, експресионизмом, и нарочито, футуризмом.
Године Првог светског рата су године друштвених и уметничких промена, сејања Клица револуције. Иако је кратко трајао, дадаизам је оставио неизбрисив траг у уметности 20. века. Утро је пут надреализму, заправо, преточио се у њега.
Утицао је на модулације конструктивизма, на покрете Баухауса и Де Стила. У срцу Европе која крвари, група људи која ће променити будуће токове уметности и културе, окупљена у циришком Кабареу „Волтер” рашириће вирус деструкције и реконструкције постојећих естетских норми.
Покрет се званично гаси 1922, иако ће се његови трагови налазити још неколико година по разним европским центрима. Од свог званичног рођења, све до његовог растакања, регистрован је пораст грознице дада („Дада је вирус”), почев од 5. фебруара 1916, датума Оснивања Кабареа „Волтер”, „лонца за топљење” свих нових тенденција које су тада биле Актуелне у Европи (кубизма, футуризма, експресионизма).
ОПШИРНИЈЕ У ШТАМПАНОМ И ДИГИГАЛНОМ ИЗДАЊУ