Novosti online

Супербоул: Денвер победио и Каролину и кладионице

У завршној представи првенства америчких фудбалера Денвер је, упркос прогнозама, са 24:10, надиграо фаворизовану Каролину и заслужено славио у јубиларном, 50. Супербоулу.

У казинима Неваде „Пантери” су били у предности од три или четири поена, али на терену „Левис стадиона” у Санта Клари, пред око 70.000 душа (просечна цена улазница око 4.600 евра), Бронкоси су, пре свега захваљујући сјајној одбрани надмоћно тријумфовали. Од старта дуела Кем Њутн, квотербек „Пантера” (до јуче им је скор био 17:1), био је на огромним искушењима. На највеће муке ставио га је дефанзивац Вон Милер који је и проглашен за МВП-а сусрета. Трофеј „Винса Ломбардија”, други пут у каријери, високо је подигао и квотербек Денвера Пејтон Менинг, један од најбољих играча америчког фудбала свих времена. Он је после дуела одбио да каже да ли му је ово био последњи сусрет одложивши саопштавање одлуке за „мање емотивно време.” Победницима (54 у екипи) је поред вечне славе припало и по 96.000 евра (пораженима упола мање), а са већ освојеним из претходна два плеј – оф сусрета сума ће достићи око 160.000 евра.

НФЛ (Лига ће од тв мрежа до 2022. добити 27 милијарди евра за право тв преноса) се као и претходних деценија, потрудила да за испражњене новчанике заљубљеницима у најпопуларнији амерички спорт, организује фантастични шоу у полувремену. Овог пута у главној улози нашле су се све саме суперзвезде музичке сцене – група „Колдплеј”, Бјонси и Бруно Марс, оправдавши очекивања.

Прелиминарни резултати говоре да 50. Супербоул по гледаности у САД није надмашио рекордни (првих десет места на америчкој телевизији заузима ова утакмица над утакмицама) прошлогодишњи између Њу Ингланда и Сијетла са 114.500.000 душа када је у „шпицу“ дуел посматрало чак 170.000.000 људи (на остатку планете око 150 милиона) или више од половине популације ове земље.

За полуминутни спот оглашивачи су плаћали рекордних пет милиона долара (око 4.480.000 евра). Рекламне поруке, без обзира на папрену цену, вишеструко су исплативе јер су за 49,6 одсто Американаца важније су од саме утакмице, док ће их најмање 79 одсто становништва САД поново гледати на неком од медија (Јутјуб, Фејсбук, Твитер, Инстаграм, итд).

У САД се више хране поједе (и алкохола попије) једино за Дан захвалности. Зато и не чуди што дан после Супербоула на посао не дође око осам милиона Американаца, а у исто време и за 22 одсто порасте продаја свега што ублажава главобољу и мамурлук. А аналитичатри су израчунали да је укупан трошак на „иће и пиће и навијачке реквизите” 13,9 милијарди евра.

И регија Сан Франциска са Сан Хозеом и околином има разлога за „трљање руку”. Поред бесплатне рекламе очекује се и профит од приближно 380.000.000 евра.

Уз сваки Супербоул испредају се легенде, па тако једна од опште прихваћених гласи да у полувремену у свим крајевима САД, а нарочито у густо насељеним градовима, драстично падне притисак воде, јер навијачи као по команди похрле у тоалете.

И док се још увек чекају званични извештаји шта се зарадилио (или изгубило) на Супербоулу, кладионице Лас Вегаса наставиле су свој непрекидни посао обелоданивши квоте за првака 2016/17 (51. Супербоул ће се одржати 5. фебруара у Хјустону). Рани фаворити за победу су са 8:1 Њу Ингланд, Сијетл и Питсбург, праћени Грин Бејом, Аризоном и Каролином (10:1), а тек онда шампионом Денвером и Синсинатијем (14:1).

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh