Gradovi

Svaki šesti stanovnik radi u trgovini

KOPAONIK – U Srbiji postoji veliki broj privrednih subjekata koji se bave trgovinom, a praktično je svaki šesti stanovnik zaposlen u tom sektoru, rečeno je danas na panelu Industrijska politika u trgovini i turizmu na Kopaonik Biznis forumu.

Zaključeno je da su strukturni problemi u trgovini su neadekvatan razvoj trgovinske mreže, nedovoljan rad na razvoju „keš end keri“ centara u oblasti veleprodaje, kao i na diskontnim objektima u oblasti maloprodaje.

“Treba raditi na izradi informacionog sistema trgovinske mreže trgovina čini 10 odsto BDP, dok je u trgovini zaposleno 17 odsto građana”, rekla je državni sekretar ministarstva trgovine, turizma I telekomunikacija Vesna Kovač.

Ona je rekla da se predlog strategije razvoja trgovine I turizma, koji je u februaru prošao javnu raspravu bazira na strategiji iz 2009. godine, a to znači da se akcenat stavlja na zaštitu konkurenciju, zaštitu potrošača, podršku malim I srednjim preduzecima, razvoj informacionog sistema i zakonodavnog okvira.

Kada je reč o turizmu, tu se insistira na daljem unapređenju imidža Srbije kao destinacije.

Generalna direktorka Gorenja Srbija, Stanka Pejanović rekla je da se privredno okruženje u prethodnih godinu dana poboljšalo.

“Danas možemo da kažemo da imamo korak napred, pre svega kada je reč o sivoj ekonomiji. Usvojen je program koji je vlada radila sa NALED-om i USAID-om, znaće se rokovi, ko je odgovoran za šta, donet je Zakon o radu, kao i Zakon o inspekcijskom nadzoru”, rekla je Pejanović.

Kako je rekla, ove godine postoji bolja platform da se posao radi uspešnije.

Generalni direktor Kraun plaze Živorad Vasić ocenio je da nema dovoljno odgovarajućih kadrova da prodaju ono što Srbija ima da ponudi.

Kao jedan od problema naveo je nedovoljnu komunikaciju između hotelijera i ministarstva ocenjujući da država treba da prepozna koliko se novca može inkasirati od turizma.

“Država je uradila veliku stvar sa Etihadom i Er Srbijom”, istakao je direktor Kraun plaze navodeći da bi između ostalog, kada je reč o turizmu, Beograd trebalo da napravi Kongresni centar, kao i da se krene u osvajanje novih tržišta.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh