Gradovi

Све сумњивији софтвер који контролише лет „боинга 737 макс”

 Истрага удеса авиона „боинг 737 макс” компаније „Етиопијан ерлајнса”, у којем је погинуло 157 особа, дошла је до прелиминарног закључка да је систем против губитка снаге био активиран пре него што је авион ударио у земљу, јавља британска штампа.

Истражитељи удеса авиона истог типа који се нешто раније срушио у Индонезији такође су се фокусирали на нови систем за снагу МЦАС, пренео је Ројтерс.

„Боингова” флота авиона „737 макс” је приземљена широм света од несреће 10. марта, што је „збрисало” 28 милијарди долара тржишне вредности компаније и довело у питање унапред извршене наруџбине авиона вредне више од 500 милијарди долара.

„Боинг” је саопштио да ће планирана поправка софтвера спречити операцију која се понавља у систему и која је централни безбедоносни проблем.

Јуче је у федерални суд у Чикагу стигла тужба породице страдалог држављанина Руанде, у којој тврде да је компанија Боинг лоше направила аутоматски систем контроле лета. Из „боинга” нису коментарисали тужбу.

Истрага се такође бави и квалитетом обуке пилота „Боингових” авиона „737 макс”.

Амерички и европски регулатори су најмање две године пре пада авиона у Индонезији знали да контролисање угла под којим лети модела „737 макс” можда неће бити довољно у ситуацијама сличним као у две наведене несреће.

Европска агенција за авијацију и свемир (ЕАСА) је издала сертификат да је авион безбедан делимично због тога што су сматрали да ће допунске процедуре и тренинг објаснити пилотима „неуобичајене ситуације” у којима би морали да управљају мануелно и да „тримују” нос авиона, преноси Танјуг.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh