BG

СВЕ ВЕЋИ ХАОС У ГРАДСКОМ ПРЕВОЗУ У БЕОГРАДУ

Београђани имају све веће проблеме у градском превозу.

Чињеница да се остатак Србије демографски празни и да се већина оних који не одлазе у иностранство наставља да живи у Београду, а да у међувремену српска престоница није добила метро ствара огромне проблеме пре свега у саобраћају.

Додатно ситуацију погоршава и одлазак све већег броја возача у иностранство, пре свега у Аустрију и Немачку.

Ред вожње у јавном градском превозу све мање се не поштује.

Путници из различитих делова града тврде да на аутобусе чекају од пола часа до 40 минута.

Поласци се прескачу, спајају, а кад возило напокон стигне, у њега због гужве не може да се уђе.

Руководство ГСП тврди да ванредних проблема нема и да се на возила чека због радова или застоја на трасама.

У Секретаријату за јавни градски превоз, ипак кажу да је разлог кашњења возила то што градском превознику недостаје чак 200 возача и поред стално отвореног конкурса за пријем нових људи, па аутобусе у Београду нема ко да вози.

Жале се путници на многим линија, а посебно они који киристе аутобусе 43, 23, 33, 25, 31, 37, 47, 35, 83, 85, 95…

– Сва возила су нам на улицама и аутобуса нема само зато што имају проблема да се пробију трасом којом саобраћају – истиче директор ГСП Радиша Момчиловић. – Конкурс за запошљавање нових возача код нас је увек отворен. У септембру нам је отишло 15 возача, а запослили смо 29 нових. И у октобру је отишло 20, а дошло 37. Ако се овај тренд настави, не би требало да буде проблема.

Упркос умирујућој изјави челника ГСП, на основу саопштења Секретаријата за јавни градски превоз, датог Танјугу, ситуација је и сада критична.

– Главни разлог што возила не полазе по реду вожње је недостатак чак 200 возача у ЈКП ГСП „Београд“ – рекли су у Секретаријату за јавни градски превоз. – Зато превозници нису у могућности да крену по планираном реду вожње. Тренутно се на најоптерећенијим линијама у граду не планира повећање броја возила, све док се прво не побољша постојећи ред вожње на свим линијама.

Престоницом би, према зимском реду вожње, сваког дана требало да саобраћа 1.367 возила.

Наредних месеци очекује се још тежа ситуација.

Познаваоци саобраћајних прилика кажу да ће Србија од 1. јануара имати велике проблеме због недостатка возача.

Само у Београду постоји 15 агенција које се баве припремом ове врсте радника за одлазак на рад у иностранство, а само једна од њих има већ спремних 300 досијеа.

Питање је ко ће да вози наше аутобусе кад Немачка од Нове године отвори врата за запошљавање шофера.

Н.П.

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh