BG

Тролејбуси се селе на Дорћол

Го­ди­на­ма на­ја­вљи­ва­на се­лид­ба тро­леј­бу­ске окрет­ни­це са Сту­дент­ског тр­га на Дор­ћол уско­ро ће ко­нач­но би­ти спро­ве­де­на у де­ло. Ди­рек­ци­ја за гра­ђе­вин­ско зе­мљи­ште рас­пи­са­ла је тен­дер за из­град­њу тро­леј­бу­ске кон­такт­не мре­же до Ду­нав­ске ули­це на Ста­ром гра­ду. Из­во­ђач ко­ји бу­де иза­бран на тен­де­ру има­ће за­да­так да из­гра­ди но­ву ис­пра­вљач­ку ста­ни­цу на углу Цви­ји­ће­ве и Ули­це Дра­же Па­вло­ви­ћа, као и око два ки­ло­ме­тра кон­такт­не мре­же тра­сом Цви­ји­ће­ва – Ве­ни­зе­ло­со­ва – Гун­ду­ли­ћев ве­нац – Жор­жа Кле­ман­соа – Ду­нав­ска.

Би­ће об­но­вље­не и три рас­кр­сни­це да би се тро­леј­бу­си кре­та­ли без про­бле­ма овом тра­сом. Реч је о укр­шта­ји­ма Ве­ни­зе­ло­со­ве и Цви­ји­ће­ве, Ве­ни­зе­ло­со­ве и Гун­ду­ли­ће­вог вен­ца и Гун­ду­ли­ће­вог вен­ца и Жор­жа Кле­ман­соа. Рок за из­во­ђе­ње ра­до­ва је 180 да­на од да­на уво­ђе­ња из­во­ђа­ча у по­сао, што зна­чи да би, ако би све би­ло у ре­ду са тен­де­ром, ра­до­ви мо­гли да поч­ну у ка­сно про­ле­ће или ра­но ле­то и да бу­ду за­вр­ше­ни до је­се­ни. Је­дан од глав­них ци­ље­ва над­ле­жних је да се из­ме­шта­њем тро­леј­бу­ско-ауто­бу­ске окрет­ни­це Сту­дент­ски трг, ко­ји тре­ба да бу­де пре­у­ре­ђен у пот­пу­но­сти, осло­бо­ди од ове вр­сте во­зи­ла.

Осим ове јав­не на­бав­ке, Ди­рек­ци­ја је рас­пи­са­ла и тен­дер за про­јек­то­ва­ње и из­град­њу кон­такт­не мре­же у Не­ма­њи­ној, на Гун­ду­ли­ће­вом вен­цу и Те­ра­зи­ја­ма, као и за по­ла­га­ње на­пој­них ка­бло­ва за ис­пра­вљач­ку ста­ни­цу у Цви­ји­ће­вој ули­ци.

Ко бу­де по­бе­дио на овој јав­ној на­бав­ци ње­гов за­да­так би­ће да ура­ди про­је­кат и по­ста­ви на­пој­ни кабл од око че­ти­ри ки­ло­ме­тра, ко­ји ће из по­сто­је­ћих тра­фоа снаб­де­ва­ти ис­пра­вљач­ку ста­ни­цу у Цви­ји­ће­вој ули­ци и омо­гу­ћи­ти функ­ци­о­ни­са­ње тро­леј­бу­ске мре­же. Је­дан део на­пој­ног во­да би­ће по­ло­жен од Омла­дин­ског ста­ди­о­на до ис­пра­вљач­ке ста­ни­це у Цви­ји­ће­вој ули­ци (око три ки­ло­ме­тра), а дру­ги део про­те­за­ће се од Уни­вер­зи­тет­ске би­бли­о­те­ке „Све­то­зар Мар­ко­вић” до ис­пра­вљач­ке ста­ни­це.

– При­ба­ви­ће се и тех­нич­ка до­ку­мен­та­ци­ја за из­град­њу кон­такт­не мре­же у Не­ма­њи­ној ули­ци, из­ме­ђу Тр­га Сла­ви­ја и Кне­за Ми­ло­ша. Ти­ме ће на рас­кр­сни­ци Кне­за Ми­ло­ша и Не­ма­њи­не би­ти омо­гу­ћен пун про­грам тро­леј­бу­ских ве­за из обе ули­це. Про­јек­то­ва­ће се и из­гра­ди­ти и но­ва тро­леј­бу­ска мре­жа ду­жи­не око 200 ме­та­ра дуж Гун­ду­ли­ће­вог вен­ца – ука­зао је за­ме­ник гра­до­на­чел­ни­ка Го­ран Ве­сић.

За још јед­ну тро­леј­бу­ску тра­су ви­ше не­ма не­до­у­ми­це. Де­фи­ни­тив­но ће би­ти уре­ђе­на и кон­такт­на мре­жа за при­вре­ме­ну тро­леј­бу­ску окрет­ни­цу код Па­ла­те „Ал­ба­ни­ја”. Она је нео­п­ход­на због дру­ге фа­зе ра­до­ва на Тр­гу ре­пу­бли­ке, од­но­сно због пре­ла­ска мај­сто­ра „Штра­ба­га” на ули­це ко­је окру­жу­ју цен­трал­ни град­ски плоч­ник.

– Из­ра­да тех­нич­ке до­ку­мен­та­ци­је за сва че­ти­ри по­сла тре­ба­ло би да бу­де за­вр­ше­на у ро­ку од пет ме­се­ци од по­чет­ка про­јек­то­ва­ња, док је пла­ни­ра­но да ра­до­ви тра­ју два ме­се­ца од при­ба­вља­ња од­го­ва­ра­ју­ћих одо­бре­ња за из­во­ђе­ње и уво­ђе­ња из­во­ђа­ча у по­сао – ис­та­као је Ве­сић.

Али, ка­ко су ра­до­ви на Тр­гу ре­пу­бли­ке уве­ли­ко у то­ку, а по­че­так дру­ге фа­зе об­но­ве на­ја­вљен за про­ле­ће, при­вре­ме­ни тро­леј­бу­ски тер­ми­нус код „Ал­ба­ни­је” мо­ра­ће хит­но да се ура­ди. Је­ди­но ако над­ле­жни не­ма­ју у пла­ну да при­вре­ме­но об­у­ста­ве ра­до­ве око тр­га. Пре ће ипак би­ти да ће дру­га фа­за има­ти пот­фа­зе, од­но­сно да ће до уре­ђе­ња окрет­ни­це код па­ла­те ра­ди­ти ули­ца ко­ја не­ма ве­зе са тро­ла­ма, а то је Фран­цу­ска. Крај свих по­сло­ва на тр­гу и око ње­га, ина­че, пре­ма пр­во­бит­ним пла­но­ви­ма, тре­ба­ло би да бу­де на је­сен.

Ма­ло спро­ве­ден план

Пре не­ко­ли­ко го­ди­на град­ска власт пред­ста­ви­ла је и ам­би­ци­о­зан план о пот­пу­но но­вој мре­жи ли­ни­ја у јав­ном пре­во­зу. Тим пла­ном, од ко­га је рет­ко шта до да­нас оства­ре­но, Ду­нав­ска ули­ца би­ла је пред­ви­ђе­на са­мо као при­вре­ме­но ре­ше­ње за окре­та­ње тро­леј­бу­са. Но­ва и ко­нач­на окрет­ни­ца ве­ћи­не пре­сто­нич­ких „тро­ла”, пре­ма ње­му, тре­ба­ло је да по­ста­не Трг Сла­ви­ја. Јед­на од мно­гих иде­ја би­ла је да се од Сла­ви­је ка цен­тру уки­ну тро­леј­бу­си и да их за­ме­не елек­тро­бу­си. Ду­го­роч­ним пла­ном о но­вој мре­жи ли­ни­ја, на при­мер ли­ни­ја 28 за­ми­шље­на је као ве­за од Ме­да­ко­ви­ћа 3 до Це­рак ви­но­гра­да.

 

Се­лид­ба у Ду­нав­ску због ши­ре­ња пе­шач­ке зо­не

Окрет­ни­ца на Сту­дент­ском тр­гу на­пра­вље­на је као при­вре­ме­но ре­ше­ње 2003. по­сле уки­да­ња тер­ми­ну­са у Ра­ји­ће­вој ули­ци. У прет­ход­них 16 го­ди­на у ви­ше на­вра­та је раз­ма­тра­на иде­ја где би бу­ду­ћа окрет­ни­ца тро­леј­бу­са тре­ба­ло да се на­ла­зи и нај­че­шће спо­ми­ња­на је упра­во Ду­нав­ска. Али не­до­у­ми­ца је би­ла ко­јим ули­ца­ма ће се тро­леј­бу­си спу­шта­ти до Дор­ћо­ла. Пред­ло­зи су би­ли Ули­ца кра­ља Пе­тра, Та­де­у­ша Ко­шћу­шка, а пре око три го­ди­не и Фран­цу­ска, ко­ја се по­ка­за­ла као нео­д­го­ва­ра­ју­ћа.

Ка­да је пре не­ко­ли­ко го­ди­на по­че­ло озбиљ­ни­је да се на­ја­вљу­је пре­се­ље­ње тро­леј­бу­ско-ауто­бу­ског тер­ми­ну­са са Сту­дент­ског тр­га и ауто­бу­ског са Тр­га ре­пу­бли­ке, због ши­ре­ња пе­шач­ке зо­не, над­ле­жни су ис­ти­ца­ли да ће на по­вр­ши­не од око 19.600 ква­дра­та уз Ду­нав­ску ули­цу би­ти из­гра­ђен тро­леј­бу­ско-ауто­бу­ски тер­ми­нал за 12 ли­ни­ја. Ди­рек­ци­ја за гра­ђе­вин­ско зе­мљи­ште 2016. уго­во­ри­ла је са гру­пом по­ну­ђа­ча из­во­ђе­ње ра­до­ва са из­ра­дом тех­нич­ке до­ку­мен­та­ци­је за из­град­њу тер­ми­ну­са уз Ду­нав­ску, али мај­сто­ри на гра­ди­ли­ште ни­су иза­шли због имо­вин­ско­прав­них про­бле­ма.

 

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh