Novosti online

„Твитер” – десетогодишњак који је престао да расте

Тачно десет година откако је објављен први „цвркут”, „Твитер” је јуче захвалио корисницима у 140 словних места. Два дана раније директор Џек Дорси потврдио је да ће задржати ово ограничење, упркос ранијим најавама да ће твит бити проширен на чак 10.000 карактера. Кориснике је обрадовала одлука, јер сматрају да је кратак израз део идентитета ове мреже.

Компанија, у знаку плаве птичице, ушла је у другу деценију рада тражећи начин како да уновчи услугу онако како је то пошло другим друштвеним мрежама. Ипак, број корисника је пет пута мањи у односу на „Фејсбук” и забрињавајуће стагнира. У последња три месеца 2015. било је око 300 милиона активних корисника месечно, исто колико и у претходном кварталу. Неиспуњена очекивања инвеститора најбоље се виде по цени акције која је од марта прошле године пала са 50 долара на око 16, колико је тренутно.

Директор Дорси, један од оснивача и аутор историјског, првог твита од 21. марта 2006, уводио је и најављивао разне измене, углавном нервирајући кориснике. У новембру је напречац звездицу, такозвани „фејв”, заменио „срцем”, односно „лајком”. Онда је најавио да ће твитови на временској линији излазити не хронолошки, него по избору који одреди алгоритам. После жестоког негодовања и од тога се одустало као од проширења твитова.

Начин на који се мењала ова друштвена мрежа и њена улога у нашим животима добро је описао новинар „Гардијана”. Преломни тренутак је било хапшење америчког студента у Египту 2008. који је пуштен из притвора неколико сати касније захваљујући томе што су његови пријатељи на „Твитеру” прочитали само једну реч – „ухапшен”. Или када је пилот успео да са запаљеним мотором авиона слети у реку Хадсон и спаси животе 155 путника, што је на „Твитеру” објављено 15 минута пре него у традиционалним медијима. Онда је дошло арапско пролеће и период када су многи поверовали да друштвени медији могу да мењају свет. Стигли су у међувремену и први твитови из свемира, оплакана је смрт Мајкла Џексона и других звезда.

„Али кад си постао популаран, почео си да привлачиш најгору врсту људи. Онда си убацио плаћене твитове и налоге, а нас ништа ниси питао”, пожалио се британски новинар и додао да се окренуо другим мрежама када је сазнао да је Ким Кардашијан добила 10.000 долара да рекламира једну врсту салате.

Оно што он не помиње, а евидентно је последњих година, „Твитер” је постао и платформа на којој екстремисти шире своју идеологију и врбују следбенике. Такође, полигон је за најгоре злостављаче да иза маске анонимности вређају друге.

Ипак, корисници су решили да десети рођендан мреже прославе подсећајући на неке лепе тренутке. На пример, да се прва просидба на „Твитеру” десила 2009. када је један Американац поставио питање својој девојци и она пред целим „Твитерверзумом” рекла: „Да”. Годину дана касније су уживо твитовали са сопствене свадбе.

Египћанки Марви Мамун ова мрежа је променила живот. За незапослену мајку двоје деце, она је у почетку била издувни вентил да износи ставове о разним темама. Касније је на „Твитеру” објавила да тражи посао и брзо га је добила. Прво је радила за један амерички сајт, потом за Уједињене нације, а сада за Би-Би-Си.

„Цвркутање” у бројкама

3. место у поретку друштвених мрежа, иза „Фејсбука” и „Инстаграма”

440.000 твитова у минуту – рекорд оборен када је Дикаприо добио Оскара

84.700.000 пратилаца има Кејти Пери, најпраћенија на мрежи (следе Џастин Бибер и Тејлор Свифт)

300.000.000 активних корисника

500.000.000 твитова дневно

2.200.000.000 долара је приход у 2015, пораст од 800.000.000 долара у односу на 2014, али и даље не остварује профит

14.500.000.000 пута је употребљен емотикон „плачем од смеха”, најкоришћенија сличица на мрежи

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh