Novosti online

У пустињској ноћи борба свих против Мерцедеса

Већ на почетку сезоне у Мелбурну Мерцедес је показао да је и трећу сезону за редом у шампионској форми пошто су Нико Розберг и Луис Хамилтон поново надмашили конкуренцију на „Великој награди Аустралије“.

Зато ће се на данашњој „Великој награди Бахреина“, у пустињској ноћи (прва од три трке Формуле 1 у календару која ће се одржати под светлошћу рефлектора), сви бити против „сребрне стреле“ покушавајући да одговоре на главно питање: да ли ће неко успети да поремети пласман „први – други“ возача немачког аутомобилског гиганта?

Тренутно је „број један“ у пласману вечити „број два“ у Мерцедесу. Розберг је јуче у разговору са новинарима Скај спорта поредио себе и своје шансе да се на крају баладе окити ловором са огромном приликом Лестер ситија да се домогне трофеја у Премијер лиги. Он је уочи јучерашњих квалификација био најбржи на тренинзима, али загревање је једно, а борба за бодове нешто сасвим друго.

После прве трке и увођена несрећно смишљеног новог система квалификација чинило се да ће здрав разум преовладати и да ће челници Формуле 1 вратити досадашњи начин борбе за што боље стартне позиције. И Удружење гранд при возача (ГПДА) објавило је отворено писмо у коме се критикује ново и заговара повратак на старо.

У најкраћем, квалификације сада изгледају овако. Укупно један сат вожње подељен је на три дела (16, 15 и 14 минута) и у сваком од њих важи правило да после 90 секунди најспорији бива елиминисан. Проблем је што се догодило да је у завршном сегменту стаза у Мелбурну зврјала празна зато што је већина преосталих возача желела да сачува комплете гума за трку знајући да не могу да достигну остварено време „сребрне стреле“.

– Одлука да остане систем квалификације није нешто чиме Формула 1 може да се поноси, казао је Фетел, који је и потпредседник ГПДА. – То вам је као када у посластичарници продајете ванилу а сви вам траже чоколаду. Следећег дана отвориш радњу и муштерије очекују да сада имаш чоколаду, а ти им поново понудиш ванилу.

Очигледно, да ће се и једни и други „ћерати још“ са неизвесним исходом. Зато је Хамилтон с правом јуче казао „да је забринут за глобалну популарност Формуле 1 јер се врло мало чини да се задржи пажња заљубљеника у овај спорт“.

Упркос критикама са свих страна нови систем одређивања позиција за трку је опстао, а Берни Еклестон, гласноговорник већинских власника (сам сада има око 5,3 одсто акција Формуле 1) казао је да је „љутито отворено писмо возача уствари само оно што су им тимови рекли да кажу.“

У Аустралији оба Ферарија са сјајно стартовала и лако су обишла Мерцедесов двојац, али Кими Раиконен, који се у Бахреину чак седам пута пео на подијум, а 2015. био је други, каже:

– Једна трка је један старт, не можемо увек тако кренемо, касније су они били бржи, али ми напредујемо.

Клупски саборац Себастијан Фетел на стази „Сакир“ славио је 2012. и 2013, а 2015. је са 339,1 километар на час постао брзински рекордер. Четвороструки узастопни (од 2010. до 2014.) светски првак познат је и по томе што своје болиде назива женским именима. Тако је био за воланима „Џули“, „Кејти“, „неваљала Кејтина сестра“, „Сузи“, „Ева“, а сада је у кокпиту „Маргарите“:

– Мерцедес је и даље бржи од нас, али разлика се стално смањује и ми ћемо ове сезоне сигурно бити конкурентни, – рекао је Фетел.

Поред њега, по два тријумфа у Бахреину имају и Хамилтон (2014. и прошле године) и Фелипе Маса (он и Џенсон Батон су једини, уз Алонса, возили на свим досадашњим тркама у Заливској острвској краљевини). На првој трци 2004. победио је Михаел Шумахер, а највише „рецки“ (три) има Фернандо Алонсо. Шампион из 2005. и 2006. неће бити „у строју“ јер му још увек нису зарасла напукла ребра, повреда зарађена у Мелбурну, када су сви мислили да из потпуно слупаног аутомобила живу главу неће извући. Толико уништеном да је мотор (или агрегат) за „старо гвожђе“ (у току шампионата возачи су лимитирани на пет мотора, а ако премаше овај број бивају кажњени).

– Видео сам мали део неба изнад себе и трудио сам се свим силама да напустим болид што је брже могуће пошто сам знао да ми је мајка гледала пренос, – рекао је после инцидента Алонсо.

Замениће га дебитант у најбржем глобалном такмичењу, 22. годишњи Белгијанац Стофел Вандорн. Вест да ће ускочити у болид Мекларена Хонде затекла га је у Јапану где је тестирао возила за неки од нижих рангова такмичења. Шеснаест часова проведених у авиону искористио је за читање стручне литературе и теоретско упознавање са функционисањем болида.

Иако употреба алкохола у Бахреину, острвској Заливској муслиманској краљевини (2011. трка је због протеста против владајуће породице отказана, а 2012. било је спорадичних инцидената), није забрањена ипак се на подијуму традиционално прскање не врши шампањцем. Уместо чувеног пенушавог пића тројица најбоље пласираних возача радоваће се и поливати „вардом“, за ово поднебље уобичајеним ружичастим напитком од мешавине нара и ружиних латица.

На стази „Сакир“ круг је дужине 5.412 метара (возиће се укупно 57 или 308 километара и 238 метара), а осим на два места, на свим осталим деловима стаза је испод нивоа мора (између 12 и 16 метара). Трибине могу да приме око 70.000 гледалаца.

Пласман возача после прве трке: 1. Нико Розберг (Мерцедес) 25 поена, 2. Луис Хамилтон (Мерцедес) 18, 3. Себастијан Фетел (Ферари) 15, 4. Данијел Рикардо (Ред бул Рено) 12, 5. Фелипе Маса (Вилијамс Мерцедес) 10, 6. Роман Грожан (Хас Ферари) 8, 7. Нико Хулкенберг (Форс Индија Мерцедес) 6, 8. Валтери Ботас (Вилијамс Мерцедес) 4, 9. Карлос Саинц (Торо росо Ферари) 2, 10. Макс Верштапен (Торо росо Ферари) 1, итд.

Пласман конструктора после прве трке: 1. Мерцедес 43, 2. Ферари 15, 3. Вилијамс Мерцедес 14, 4. Ред бул Рено 12, 5. Хас Ферари 8, 6. Форс Индија Мерцедес 6, 7. Торо росо Ферари 3, итд.

Крај у Абу Дабију 27. новембра

Календар сезоне 2016: 1.„ВН Аустралије” (Мелбурн, 20. март); 2. „ВН Бахреина” (Шакир, 3. април); 3. „ВН Кине” (Шангај, 17. април); 4. „ВН Русије” (Сочи, 1. мај); 5. „ВН Шпаније” (Барселона, 15. мај); 6. „ВН Монака” (Монте Карло, 29. мај); 7. „ВН Канаде” (Монтреал, 12. јун); 8. „ВН Азарбејџана” (Баку, 19. јун); 9. „ВН Аустрије” (Спилберг, 3. јул); 10. „ВН В. Британије” (Силверстон, 10. јул); 11. „ВН Мађарске” (Будимпешта, 24. јул); 12. „ВН Немачке” (Хокенхајм, 31. јул); 13. „ВН Белгије” (Спа Франкоршамп, 28. август); 14. „ВН Италије” (Монца, 4. септембар); 15. „ВН Сингапура” (Сингапур, 18. септембар); 16. „ВН Малезије” (Куала Лумпур, 2. октобар); 17. „ВН Јапана” (Сузука, 9. октобар); 18. „ВН САД” (Остин, 23. октобар); 19. „ВН Мексика” (Мексико Сити, 30. октобар); 20. „ВН Бразила” (Сао Пауло, 13. новембар); 21. „ВН Абу Дабија” (Јас марина, 27. новембар).

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh