Gradovi

Ubrzani radovi na završetku Prokopa

BEOGRAD – Radovi na završetku buduće glavne železničke stanice Beograd centar u Prokopu su ubrzani – počela je gradnja pristupnih saobraćajnica, a Republička direkcija za imovinu je pozvala zainteresovane investitore da daju ponude za izgradnju stanične zgrade i pratećih komercijalnih sadržaja.

Republička direkcija za imovinu Srbije pozvala je u utorak sva zainteresovana domaća i strana pravna lica da upute neobavezujuće pismene ponude za izgradnju stanične zgrade železničke stanice Beograd – Centar i pratećih komercijalnih sadržaja.

„Neophodno je dovesti u funkciju ploču iznad stanice, izašao je poziv za investitore i očekujemo, a nekoliko njih se već javilo usmeno, da ćemo naći partnera koji će zajedno sa Vladom i Gradom napraviti novi tržni centar, staničnu zgradu i parking, čime bi u potpunosti završili ovu veliku i važnu investiciju“, izjavio je danas gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

On je prisustvovao početku radova na izgradnji pristupnih saobraćajnica za Prokop u dužini od 1,2 kilometra i najavio da će te pristupne saobraćajnice biti završene na proleće 2017. godine, a radovi na ploči krajem 2018. ili 2019. godine.

Srbija će u izgradnju uložiti zemljište i omogućiti gradnju na već izgrađenim objektima, a potencijalni partner bi, prenosi Beoinfo, trebalo da finansira izgradnju zgrade železnicke stanice i komercijalnih sadržaja.

Analizu primljenih pisama o zainteresovanosti obaviće mešovita radna grupa sastavljena od predstavnika relevantnih institucija – Republičke direkcije za imovinu, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Grada Beograda, Infrastruktura železnice Srbije i Preduzeća za izgradnju železničkog čvora Beograd.

Pre slanja pisama o zainteresovanosti, svim potencijalnim partnerima, posle potpisivanja izjave o čuvanju poverljivih podataka, biće omogućen i uvid u Urbanistički projekat za izgradnju železničke stanice Beograd centar.

Vrednost izgradnje stanične zgrade, prema nezvaničnim informacijama, biće oko 30 miliona evra, a kao jedan od mogućih investitora komercijalnih sadržaja na ploči na Prokopu pominje se kompanija MPC biznismena Petra Matića koja je pismo o namerama ranije poslala Gradu.

Projekat gradnje stanice u Prokopu je počeo još davne 1974. godine, kada je zaživela ideja tadašnjeg gradonačelnika Branka Pešića, ali do 1996. godine nije bilo radova.

Radovi na terenu su započeti 1977. godine, ali je gradnja ubrzo prekinuta zbog nedostatka finansijskih sredstava. Zatim je 1996. nastavljena i ponovo prekinuta 2000. godine.

Na tenderu 2005. je pobedio mađarski „Trigranit“ sa kojim su pregovori prekinuti jer je, između ostalog, tražio da mu bude ustupljeno pravo gradnje na mestu sadašnje železničke stanice odnosno u Savskom amfiteatru.

Posao je 2008. dobio Energoprojekt, drugoplasirani na konkursu iz 2005, ali bez komercijalnih sadržaja na ploči, što takođe nije pokrenulo taj projekat.

To je učinilo pokretanje projekta Beograd na vodi i pitanje oslobađanja Savskog amfiteatra od železničkog saobraćaja.

Železnice Srbije su na tenderu 2014. za radova pod pločom izabrale Energoprojekt, za koje je bio obezbeđen kuvajtski kredit od 25,8 miliona evra.

Radovi su završeni u januaru 2016. i za saobraćaj je otvoreno osam koloseka koji su izgrađeni po evropskim standardima, kao i pet perona pa je Prokop, koji se do sada koristio za vozove gradske železnice odnosno BG voz, otvoren i za prijem i otpremu putnika vozova na relaciji Beograd-Novi Sad-Beograd.

Radove na izgradnji pristupnih saobraćajnica je danas započela grupa izvođača na čelu sa Štrabagom, a vredni su 380 miliona dinara.

Projektom je predviđena saobraćajnica sa infrastrukturom sa po dve kolovozne trake, dužine oko 770 metara i razdelnim pojasom, sa obostranim pešačkim stazama, osim na delu uključenja sa Bulevarom kneza Aleksandra, gde su trotoari sa jedne strane.

Na saobraćajnici je predviđena i izgradnja mostovske konstrukcije dužine 145 metara, sa pet raspona, kao i potporni zidovi.

Takođe, biće izgrađeno 1.500 metara kanalizacione mreže, oko 560 metara vodovoda, 26 parking mesta i dva stajališta javnog prevoza.

Ulica Dragana Mancea će biti rekonstruisana u dužini od 160 metara.

U smeru od Bulevara kneza Aleksandra ka železničkoj stanici Prokop biće izgrađena pešačko-biciklistička staza u dužini od 200 metara i širine tri metra.

Osim izrade potpornih zidova i mostovske konstrukcije, značajan deo predstavlja i uređenje saobraćajnog prolaza ispod Bulevara kneza Aleksandra kojim će se prilaziti železničkoj stanici.

Planirano je da se u narednom periodu urade i pristupne saobraćajnice iz pravca autoputa za Beograd – Niš. Na Prokopu treba da se završi i prvi peron, dva koloseka, ali i da iznad njih bude dograđeno 9.000 kvadrata ploče.

Stanica Prokop je deo Beogradskog železnickog čvora i predstavlja centar železničke mreže Srbije.

Izgradnjom putničke stanice Beograd centar u Prokopu, tehničkih stanica u Zemunu i Kijevu, Robno transportnog centra u Makišu i obilazne pruge Beli Potok-Vinča-Pančevo, teretni sistem i novi putnički sistem stavljaju se u funkciju po konceptu čvora.

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh