Novosti online

УНКС: Цене горива у Србији падају, али шверц не јењава

Просечна малопродајна цена литре бензина у Србији пала је за око три, а дизела за око 1,0 динар у последњих 15 дана, саопштило је данас Удружење нафтних компанија Србије (УНКС), али је упозорило да у пограничним местима према БиХ и Македонији „цвета” шверц због знатно нижих цена, посебно дизела.

Како се наводи у саопштењу, услед пада котација бензина и дизела на међународном тржишту, просечна малопродајна цена литре бензина је у претходних 15 дана пала за око три динара и износи 1,0 евро, док је у односу на јуни прошле године нижа за 21 динар.

Дизел је у минуле две недеље склизнуо за око један динар, на 1,02 евра, а у поређењу с лањским јуном јефтинији је за 24 динара.

Ипак, Србија по цени дизела и даље предњачи у поређењу са земљама у региону, будући да је то гориво скупље само у Албанији, где у просеку кошта 1,11 евра. Најниже цене дизела имају Македонија (0,66 евра) и БиХ (0,74 евра).

С друге стране, просечна цена бензина у Србији ове недеље је нижа од просека у Црној Гори (1,02 евра), Хрватској (1,06 евра), Словенији (1,11), Албанији (1,12) и Грчкој (1,20 евра).

Србија је у средини регионалне листе и када је у питању просечна цена ТНГ аутогаса, која износи 0,54 евра, само што је, за разлику од бензина и дизела, разлика измеду најниже и највише цене далеко већа, наводе из УНКС-а. Најјефтинији ТНГ аутогас има БиХ (0,35 евра), а најскупљи Мађарска (0,67 евра).

„И даље потрошачи из пограничних делова Србије масовно купују, пре свега дизел, у суседним земљама, јер је просечна малопродајна цена овог горива, рецимо у Македонији нижа за око 44 динара, а у пограничним местима македонски трговци ту разлику и додатно повећавају”, додају из УНКС-а.

У БиХ је, према истом извору, цена дизела нижа за око 35 до 40 динара за литар.

Драстична разлика у цени дизела је последица велике разлике у државним захватањима, што је још израженије у овим околностима када је процентуална заступљеност акцизе, ПДВ-а и накнаде за обавезне резерве у Србији већа од 60 одсто, објашњавају из Удружења нафташа.

Као последица оваквог стања, републички буџет остварује далеко мањи приход од потрошње горива у западној и јужној Србији, а привредне активности нафтног сектора замиру, јер компаније и остали власници бензинских станица у тим деловима земље већ месецима једва одржавају своје објекте у раду због константног пада промета, наводи се у саопштењу.

„Поново је покренуто ‘црно тржиште’ и то у местима која су удаљена и по 100 км од границе, што би свакако требало зауставити пре периода интензивне потрошње дизела током пролећних пољопривредних радова”, поручили су из УНКС-а, уз констатацију да је разлика у цени „једноставно превелика, и то је снажан мотив и за купце и за шверцере.„ (Танјуг)

Link Izvora

Klikni za komentar

Odgovori

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Na Vrh